Odborári obvinili ŽSR zo zastrašovania, vedenie železníc to odmietlo

Bratislava 14. júna (TASR) - Jedným z hlavných dôvodov nevyhlásenia výstražného štrajku zamestnancov Železníc SR (ŽSR) bolo podľa predstaviteľov Odborového ...

Bratislava 14. júna (TASR) - Jedným z hlavných dôvodov nevyhlásenia výstražného štrajku zamestnancov Železníc SR (ŽSR) bolo podľa predstaviteľov Odborového združenia železničiarov (OZŽ) odstúpenie mnohých pracovníkov od úmyslu štrajkovať. Ako uviedol predseda OZŽ Jozef Schmidt, ich odstúpenie bolo spôsobené strachom z možného uplatnenia trestnoprávnych následkov zo strany zamestnávateľa. Ním ich podľa jeho slov zastrašoval v prípade, že v inkriminovanom čase odmietnu nastúpiť do práce.

Vyhlásenia OZŽ o sankcionovaní zamestnancov sa podľa hovorcu ŽSR Miloša Čikovského zakladajú na tom, že odborári považovali pripravovaný štrajk za zákonný. Železnice však disponujú právnymi analýzami, podľa ktorých taký nebol. "V takom prípade je zamestnávateľ oprávnený využiť príslušné paragrafy Zákonníka práce," upozornil M. Čikovský a dodal, že "ak predstavitelia železníc nabádali zamestnancov, aby dodržiavali pracovnú disciplínu a neporušovali zákonné normy a predpisy železníc, nemožno to považovať za sankcionovanie." Odborári zároveň tvrdia, že zamestnancom, u ktorých sa predpokladalo, že sa na štrajku zúčastnia, bola vymenená pracovná zmena. Podľa M. Čikovského dostali prednostovia staníc pokyn umožniť pracovať tým, ktorí sa do štrajku nezapoja, a zabrániť, aby štrajkujúci robili prekážky v práci neprotestujúcim kolegom. V tomto zmysle by bolo bývalo možné nahradiť štrajkujúceho zamestnanca takým, ktorý sa do protestnej akcie nezapojil.

Vážnejším dôvodom, ktorý mal vplyv na rozhodnutie odvolať štrajk, bol podľa J. Schmidta úmysel niektorých zamestnancov vstupovať do koľajiska, a tak brániť pohybu vlakov. "Takýmto spôsobom chceli vyjadriť protest proti zamedzovaniu účasti na štrajku."

V súvislosti s ďalšími možnými aktivitami na vyjadrenie nesúhlasu s Projektom transformácie a reštrukturalizácie ŽSR J. Schmidt uviedol, že OZŽ bude projekt rešpektovať, keďže o jeho schválení v parlamente nepochybuje. Aj naďalej však hodlá upozorňovať vládu na potrebu štátu hradiť záväzky z výkonov vo verejnom záujme, harmonizáciu podmienok na dopravnom trhu ako aj nutnosť modernizácie a rozvoja železničnej dopravnej cesty.

Štrajk železničiarov sa mal uskutočniť dnes medzi 11.00 h a 13.00 h. Hoci bol zrušený tesne pred jeho avizovaným začiatkom, prevádzková situácia na železnici bola podľa Čikovského pod kontrolou. Podľa informácií z hlavných železničných uzlov sa do štrajku prihlásilo len niekoľko desiatok zamestnancov, a to väčšinou funkcionárov OZŽ. Osobné vlaky a rýchliky by tak boli jazdili zväčša podľa cestovného poriadku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 555
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 204
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 822
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 537
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 130
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 131
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 027
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 510
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 568
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 487

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop