PARÍŽ.
PSA takto v stredu reagovala na správu denníka Le Figaro, ktorý uviedol, že francúzske ministerstvo financií a banky krajiny rokujú o záchrannom pláne pre bankovú divíziu PSA, Banque PSA Finance (BPF).
Denník konštatoval, že súčasťou plánu záchrany je záväzok bánk odložiť dátum splatnosti záväzkov v sume 4 mld. eur a poskytnúť BPF nový úver v sume 1,5 mld. eur. Štát by pritom poskytol garancie za zhruba 4 mld. eur.
"Vedenie PSA skúma rôzne možnosti riešenia, ktoré umožnia Banque PSA udržať si dostatočný objem financií pre konečných zákazníkov a pre sieť dílerov, aby divízia výroby áut a spoločnosť ako celok dobre fungovali," povedal pre Rueters hovorca PSA.
Konštatoval, že júlové rozhodnutie agentúr Moody's a Standard & Poor's znížiť rating záväzkov PSA a krok agentúry Moody's, ktorá začala revíziu ratingu BPF s možnosťou jeho zníženia, znamenajú, že BPF by sa mohla dostať do špekulatívneho pásma napriek "svojej skutočnej spoľahlivosti".
Hovorca dodal, že banková divízia PSA má "vysokú úroveň ziskovosti" a "primeranú likviditu". BPF financuje sieť dílerov značiek Peugeot a Citroen a tiež poskytuje úvery zákazníkom.
Francúzska automobilka má na Slovensku závod v Trnave, ktorý je technologicky najnovší v skupine PSA Peugeot Citroën. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur. V júni 2006 sa začala výroba modelu Peugeot 207.
Už v prvom štvrťroku 2009 prišla na trh novinka Citroën C3 Picasso, ktorá sa vyrába výhradne na Slovensku. Investície do jeho výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. V novembri 2011 začal závod s výrobou modelu Peugeot 208.