BRATISLAVA. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posúdila päť reklám, v ktorých bol v jednom prípade porušený Etický kódex reklamnej praxe platný na území SR. Agentúru SITA o tom informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
Porušenie kódexu Rada pre reklamu zistila v prípade reklamného letáku Záložňa BREVA zadávateľa Breva, s. r. o. Rada dostala podnet fyzickej osoby, ktorá považuje leták, na ktorom je zobrazená nahá žena, za výrazne erotický, a teda neetický.
Arbitrážna komisia po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a reklamný leták Záložňa BREVA zadávateľa Breva, s. r. o. je v rozpore s kódexom.
Prezentácia ľudského tela v reklame by mala byť uskutočnená v súlade s celkovým kontextom a vzťahom reklamy k produktu a s prihliadnutím na zvolené komunikačné médium. V danom prípade Arbitrážna komisia Rady pre reklamu nevidí žiaden súvis s vyobrazením ženy v kontexte služieb, ktoré zadávateľ propaguje.
Zadávateľ si ako komunikačné médium zvolil leták, ktorý je hromadne distribuovaný do poštových schránok obyvateľov a tak dostupný širokému cieľovému publiku, vrátane detí a mladistvých.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu uznala námietky sťažovateľa a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu vizuálnej reklamy k propagovanej službe.