AKTUALIZOVANÉ 20:27

Lacné potraviny budú pribúdať, do Európy ich tlačí Nestlé

Najväčší potravinový koncern na svete prináša do Európy cukrovinky pre chudobných.

Už aj veľké potravinárske firmy chcú ponúkať lacné potraviny samy.(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

Pri výrobe potravín sa dá ušetriť aj na obaloch, ktoré pre kratšiu lehotu spotreby nemusia byť také pevné ako pri kvalitných, tvrdí manažér Nestlé.

Správu iDnes.cz sme o 20:27 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA, PRAHA. Potraviny so základným štandardom za prijateľnejšie ceny oproti značkovým produktom nebudú ponúkať len obchodné siete.

Už aj v Európe ich budú priamo vymýšľať výrobcovia značkových potravín. Chcú tak osloviť ľudí s nižšími príjmami.

Švajčiarska spoločnosť Nestlé, ktorá je najväčším potravinárskym koncernom na svete, začala v Česku predávať čokoládovú tyčinku Karmen asi za osem korún.

Pri jej predaji zmenila aj obchodnú taktiku, namiesto obchodných reťazcov ju umiestnila na pulty nezávislých obchodov.

Reakcia na nižšie tržby

Celosvetový šéf marketingu a predaja Nestlé Patrice Bula pre český denník MF Dnes priznal, že jedlo s prijateľnou kvalitou za čo najnižšiu cenu produkovali najmä pre ázijský trh.

„Dnes už musíme takto premýšľať aj v Európe. Musíme robiť výrobky s čo najlepším pomerom ceny a kvality, pre ľudí, ktorí majú menej peňazí,“ povedal.

Ponuku lacných potravín chce Nestlé vybudovať popri zabehaných značkách, ako sú Kit-Kat, Nescafé či Nesquik.

Bula odmieta, že by lacnejšie jedlo znamenalo horšiu kvalitu či zmenšenie gramáže výrobku bez zmeny ceny.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský predpovedá, že na trende lacných produktov sa zvezú aj ďalšie potravinárske kolosy.

„Je to reakcia na znižujúce sa tržby z tradičných značkových produktov,“ vraví Drahovský. Táto zmena si vyžaduje zmenu receptúry alebo zmenšenie balenia, upozorňuje analytik.

Bulove slová, že so zmenšením balenia sa zníži aj cena, nemusia podľa Drahovského platiť. „Treba sa pripraviť na to, že sa minimálne nezvýši,“ povedal.

Na odbyte vidno rozdiely

Či sa nové lacné produkty dostanú aj na pulty slovenských obchodov, zatiaľ nevedno. Marketingová manažérka Billy Martina Kovacs o nich nemá bližšie informácie.

Obchodné siete priznávajú, že výrobkom, ktoré predávajú pod značkou svojho reťazca, sa darí. „Podiel privátnych značiek oproti značkovým produktom stúpa,“ povedala Zuzana Lošáková z Tesca.

Drahovský dodáva, že na Slovensku ľudia nevnímajú privátne značky výrobkov ako niečo podradné, ale ako kvalitu za prijateľnú cenu.

Aj pri privátnych značkách, ktoré si objednávajú samotné obchodné reťazce, však cítiť výrazné regionálne rozdiely.

„Naše bio produkty sa nám lepšie predávajú v Bratislave, kým značka Clever je mimoriadne obľúbená najmä v ekonomicky slabších oblastiach,“ hovorí Kovacs z Billy. Nepriamo to potvrdzuje aj Tesco.

Úspora na obale a reklame

Bula z Nestlé hovorí, že cenu lacného výrobku so štandardnou kvalitou znižujú napríklad nižšie náklady na obaly, pretože nemusia byť také pevné.

„Väčšie balenia musia spĺňať nároky na deväťmesačnú lehotu záruky potraviny. Musia mať preto pevnejší obal. Tie menšie majú záruku len trojmesačnú. Menší obal tak môže byť nakoniec lacnejší,“ povedal pre MF Dnes.

Martina Kovacs z Billy zas odhalila, že cenu ich privátnych značiek im znižuje aj fakt, že nemusia dávať peniaze do veľkých reklamných kampaní na vlastné produkty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 321
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 043
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 848
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 095
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 693
  6. Kam do tepla v januári? 2 544
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 287
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 213
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 576
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 551

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Amazon vybral dvadsať kandidátov na umiestnenie druhej centrály

Výber miest a lokalít odštartoval prvú etapu súboja o tisícky pracovných miest a miliardy dolárov

Prečo zas meškajú tlačivá daňových priznaní a ako tomu predchádzať

Štát roky nerešpektuje vlastné pravidlá, aby zmeny zákonov plánoval dostatočne vopred.

Poplatok za sobáš budú možno platiť aj neveriaci, diskrimináciu odmietajú

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

Slovensko vyšlo ako 30. najlepšia krajina sveta pre život

Zo susediacich krajín je lepším miestom pre život iba Česko a Rakúsko.

V USA žiada o podporu v nezamestnanosti najmenej ľudí za posledných 45 rokov

Ide o najnižší počet žiadostí od februára 1973.