AKTUALIZOVANÉ 20:27

Lacné potraviny budú pribúdať, do Európy ich tlačí Nestlé

Najväčší potravinový koncern na svete prináša do Európy cukrovinky pre chudobných.

Už aj veľké potravinárske firmy chcú ponúkať lacné potraviny samy.(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

Pri výrobe potravín sa dá ušetriť aj na obaloch, ktoré pre kratšiu lehotu spotreby nemusia byť také pevné ako pri kvalitných, tvrdí manažér Nestlé.

Správu iDnes.cz sme o 20:27 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA, PRAHA. Potraviny so základným štandardom za prijateľnejšie ceny oproti značkovým produktom nebudú ponúkať len obchodné siete.

Už aj v Európe ich budú priamo vymýšľať výrobcovia značkových potravín. Chcú tak osloviť ľudí s nižšími príjmami.

Švajčiarska spoločnosť Nestlé, ktorá je najväčším potravinárskym koncernom na svete, začala v Česku predávať čokoládovú tyčinku Karmen asi za osem korún.

Pri jej predaji zmenila aj obchodnú taktiku, namiesto obchodných reťazcov ju umiestnila na pulty nezávislých obchodov.

Reakcia na nižšie tržby

Celosvetový šéf marketingu a predaja Nestlé Patrice Bula pre český denník MF Dnes priznal, že jedlo s prijateľnou kvalitou za čo najnižšiu cenu produkovali najmä pre ázijský trh.

„Dnes už musíme takto premýšľať aj v Európe. Musíme robiť výrobky s čo najlepším pomerom ceny a kvality, pre ľudí, ktorí majú menej peňazí,“ povedal.

Ponuku lacných potravín chce Nestlé vybudovať popri zabehaných značkách, ako sú Kit-Kat, Nescafé či Nesquik.

Bula odmieta, že by lacnejšie jedlo znamenalo horšiu kvalitu či zmenšenie gramáže výrobku bez zmeny ceny.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský predpovedá, že na trende lacných produktov sa zvezú aj ďalšie potravinárske kolosy.

„Je to reakcia na znižujúce sa tržby z tradičných značkových produktov,“ vraví Drahovský. Táto zmena si vyžaduje zmenu receptúry alebo zmenšenie balenia, upozorňuje analytik.

Bulove slová, že so zmenšením balenia sa zníži aj cena, nemusia podľa Drahovského platiť. „Treba sa pripraviť na to, že sa minimálne nezvýši,“ povedal.

Na odbyte vidno rozdiely

Či sa nové lacné produkty dostanú aj na pulty slovenských obchodov, zatiaľ nevedno. Marketingová manažérka Billy Martina Kovacs o nich nemá bližšie informácie.

Obchodné siete priznávajú, že výrobkom, ktoré predávajú pod značkou svojho reťazca, sa darí. „Podiel privátnych značiek oproti značkovým produktom stúpa,“ povedala Zuzana Lošáková z Tesca.

Drahovský dodáva, že na Slovensku ľudia nevnímajú privátne značky výrobkov ako niečo podradné, ale ako kvalitu za prijateľnú cenu.

Aj pri privátnych značkách, ktoré si objednávajú samotné obchodné reťazce, však cítiť výrazné regionálne rozdiely.

„Naše bio produkty sa nám lepšie predávajú v Bratislave, kým značka Clever je mimoriadne obľúbená najmä v ekonomicky slabších oblastiach,“ hovorí Kovacs z Billy. Nepriamo to potvrdzuje aj Tesco.

Úspora na obale a reklame

Bula z Nestlé hovorí, že cenu lacného výrobku so štandardnou kvalitou znižujú napríklad nižšie náklady na obaly, pretože nemusia byť také pevné.

„Väčšie balenia musia spĺňať nároky na deväťmesačnú lehotu záruky potraviny. Musia mať preto pevnejší obal. Tie menšie majú záruku len trojmesačnú. Menší obal tak môže byť nakoniec lacnejší,“ povedal pre MF Dnes.

Martina Kovacs z Billy zas odhalila, že cenu ich privátnych značiek im znižuje aj fakt, že nemusia dávať peniaze do veľkých reklamných kampaní na vlastné produkty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 630
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 837
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 172
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 814
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 489
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 078
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 803
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 120
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.