Záväzky Hydrostavu voči veriteľom ku koncu mája dosiahli 1,26 miliardy Sk

Bratislava 8. septembra (TASR) - Výška záväzkov úpadcu Hydrostav voči jeho veriteľom k 31. máju 2002 predstavuje 1,26 miliardy Sk. Medzi hlavnými veriteľmi ...

Bratislava 8. septembra (TASR) - Výška záväzkov úpadcu Hydrostav voči jeho veriteľom k 31. máju 2002 predstavuje 1,26 miliardy Sk. Medzi hlavnými veriteľmi s najväčšími pohľadávkami figurujú štátne subjekty, ktorým Hydrostav dlhuje 0,5 miliardy Sk.

Okrem Slovenskej konsolidačnej, Sociálnej poisťovne, Národného úradu práce a Všeobecnej zdravotnej poisťovne sú medzi veriteľmi i banky, a to UniBanka, VÚB, Poštová banka, Banka Slovakia a poisťovňa Tatry Sympatia.

O stave záväzkov veriteľov a ďalších krokoch, ktoré by v zmysle pokynov, spojených s vyhlásením konkurzu na Hydrostav (30. júl), viedli k oživeniu výroby, rokovali minulý týždeň v Bratislave veritelia a konkurzní správcovia podniku v úpadku. Prítomní boli predstavitelia Zväzu priemyselných podnikateľov Slovenska (ZPPS) a správca konkurznej podstaty Jozef Bolješik.

Účastníci stretnutia sa zhodli na odvrátení likvidácie podniku a dosiahnutí obratu v hospodárení s cieľom podpory stavebnej výroby. Podľa prezidenta zväzu Ivana Čarnogurského do 80 dní od vyhlásenia konkurzu na úpadcu, teda 11. októbra, sa uskutoční prieskumné konanie v Hydrostave a schôdza veriteľov. Pred týmto hraničným termínom sa má oddeliť majetok prevádzkový od dubiózneho a zostaviť reštrukturalizačný projekt. Na jeho príprave sa bude podieľať prevádzkovateľ s konkurznými správcami pre prevádzku (Jozef Evinic) a pre pohľadávky (Anton Ivanovič). Za konkurzného sudcu bol menovaný Eugen Palašty. Prevádzkovateľ by mal zabezpečiť ekonomickú stabilitu Hydrostavu, uhradiť záväzky a garantovať platby.

I. Čarnogurský, bývalý riaditeľ Hydrostavu (v rokoch 1990 až 1995), pripomenul, že v roku 1994 mal podnik 12 000 pracovníkov a ročný objem prác za 4 miliardy Sk. K 30. decembru 2000 podnik vykazoval zisk 150 miliónov Sk pri aktívach 4 miliardy Sk. Hodnota základného imania predstavovala 983 miliónov Sk. Hydrostav zamestnával 8000 osôb. Odvtedy jednotlivé manažmenty podľa neho doviedli podnik do totálneho krachu. Počet pracovníkov sa znížil na aktuálnych 300, mnohí z nich majú výpoveď. Pokračovala redukcia majetku podniku. Podľa jeho slov len počas mája a júna tohto roka "sa stratil" v Hydrostave hmotný investičný majetok za 400 miliónov Sk. Novozaložené firmy s pôvodným obchodným menom ho totiž predali tretím osobám.

Konkurz, vyhlásený na Hydrostav Krajským súdom v Bratislave, považuje ZPPS za ozdravný krok pre podnik. Ešte pred jeho vyhlásením ZPPS apeloval na konkurzného sudcu i súd, aby sa v konkurznom konaní vzal hlavný zreteľ na obnovu podniku, a nie jeho rozpad, rozpredanie závodov a objektov ako i hnuteľného majetku. Pripomenul, že takýto názor na konkurzné konanie deklarovali aj ministerstvá hospodárstva, financií a spravodlivosti (apríl 2001), keď prizvali ZPPS za spoluzodpovedného riešiteľa obnovy podnikov v konkurznom konaní.

ZPPS podporuje všetky ozdravné kroky na zachovanie produkčnej schopnosti Hydrostavu a tým vrátenie inžinierskeho staviteľstva medzi prosperujúce odvetvia slovenskej ekonomiky, povedal I. Čarnogurský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 787
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 162
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 679
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 137
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 299
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 256
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 031
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 995
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 828
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 751

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.