Mikloš neschválením nákupu vlakov nepotvrdil správnosť Macejkovho postupu

Bratislava 6. septembra (TASR) - Rozhodnutie ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ivana Mikloša neschváliť nákup 35 vlakových súprav v žiadnom ...

Bratislava 6. septembra (TASR) - Rozhodnutie ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ivana Mikloša neschváliť nákup 35 vlakových súprav v žiadnom prípade nepotvrdzuje správnosť postupu bývalého šéfa rezortu dopravy Jozefa Macejka.

Naopak, ako vyplýva zo stanoviska I. Mikloša, informácie, ktoré počas svojho pôsobenia vo funkcii získal, potvrdili, že J. Macejko konal vo veci tendra neštandardne, zasahoval do neho nad rámec svojich kompetencií s cieľom podporiť neúspešného uchádzača. Bývalý minister okrem toho disponoval informáciami, ktoré mali mať podľa zákona len členovia komisie, dodal I. Mikloš. J. Macejko sa obhajuje tvrdením, že poukázaním na parametre ponuky druhého uchádzača (Alstom) konal v celospoločenskom záujme, keďže ponuka tejto francúzskej firmy bola podľa neho výhodnejšia po technickej i po finančnej stránke.

Svojím rozhodnutím I. Mikloš nezrušil rokovacie konanie bez zverejnenia (RKBZ). Hoci osobne považuje za optimálne vypísanie novej verejnej súťaže, budúci minister dopravy sa môže rozhodnúť i pre iný postup. Fakt, že definitívne rozhodnutie o nákupe ľahkých motorových jednotiek bude urobené až po voľbách, jednoznačne podľa I. Mikloša potvrdzuje, že SDKÚ nemala a nemá v tomto tendri nijaký nečestný záujem. Súčasne odmieta spájanie svojho rozhodnutia s blížiacimi sa voľbami. Krátko po nástupe do funkcie totiž oznámil, že rozhodnutie príjme až po získaní stanoviska Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Hoci v tom čase úrad oznámil, že stanovisko bude pripravené do konca júla, termín sa predĺžil a I. Mikloš ho dostal až 4. septembra. Keďže vedenie ÚVO nemôže byť nijako spájané s SDKÚ, predĺženie prípravy stanoviska nemá podľa Mikloša nič spoločné so záujmom SDKÚ v predvolebnej kampani.

Minister odôvodňuje svoje aktuálne rozhodnutie tým, že nechce, aby vznikli pochybnosti o transparentnosti a korektnosti verejného obstarávania. Neschválenie obstarania nákupu mu umožňujú stanovy ZSSK. ÚVO pritom v rámci šetrenia priebehu tohto tendra porušenie zákona nezistil, no použitie vyššie spomenutej neverejnej metódy označil za neopodstatnené.

Železničná spoločnosť (ZSSK), a. s. akceptuje a rešpektuje rozhodnutie ministra dopravy. Jej manažment je ale naďalej presvedčený, že ňou zorganizované verejné obstarávanie s víťazným konzorciom DMU GTW bolo transparentné a viedlo k najvýhodnejšiemu riešeniu tak po ekonomickej, ako i technickej stránke. Hovorca ZSSK Miloš Čikovský k plánom spoločnosti na otvorenie rokovaní s vládnymi predstaviteľmi dodal, že ešte stále existuje viac variantov a zatiaľ nevie konkretizovať, aký presnejší postup bude presadzovať ich podnik. V nadväznosti na to je podľa neho dôležité, že RKBZ nie je zrušené a rozhodnutím ministra I. Mikloša je zablokované len podpísanie zmluvy s vybraným dodávateľom. "V ešte neuzavretých rokovaniach môžme napríklad pokračovať aj s inými záujemcami. Prípadne môže dôjsť k pozmeneniu niektorých podmienok, ktoré požadujeme," informoval TASR M. Čikovský.

Obstaranie vozov typu GTW 2/6 by podľa zástupcov konzorcia DMU GTW, združujúceho ŽOS Vrútky a švajčiarsky Stadler Busnang AG, vyšlo ZSSK na 3,572 miliardy Sk bez DPH, náklady na celoživotnú údržbu na 383,32 milióna Sk a celkové náklady na materiál 690,90 milióna Sk. Jeho protikandidátom bola francúzska spoločnosť Alstom, ktorá pôvodne ponúkla obstaranie za 3,584 miliardy Sk bez DPH, údržbu za 371 miliónov Sk a materiál za 2,336 miliardy Sk. Posledné dva parametre po rozhodnutí o nepokračovaní v rokovaní ale firma upravila na 311,920 milióna Sk a 919,235 milióna Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 805
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 734
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 737
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 511
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 648
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 688
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 789
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 390
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 146
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 925

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

V niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne.

EKONOMIKA

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Neprehliadnite tiež

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Čína sa vlani stala najväčším obchodným partnerom Nemecka

USA však zostali najdôležitejším exportným trhom pre Nemecko.

Spiatočné letenky do Ameriky sa už predávajú za menej ako 150 eur

Nórska nízkonákladová letecká spoločnosť Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop