Poslanci schválili dopravný servis za 150 miliónov eur

Hlavným zámerom zákona je podľa ministerstva dopravy zabezpečiť prevzatie európskej smernice z júla 2010 o rámci na zavedenie inteligentných dopravných systémov v oblasti cestnej dopravy a na rozhrania s inými druhmi dopravy.

Poslanci schválili zákon ministrovi dopravy.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Parlament v utorok schválil zákon o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave. Hlavným zámerom zákona je podľa ministerstva dopravy zabezpečiť prevzatie európskej smernice z júla 2010 o rámci na zavedenie inteligentných dopravných systémov v oblasti cestnej dopravy a na rozhrania s inými druhmi dopravy.

Slovensko s prevzatím smernice mešká sedem mesiacov. Za návrh zákona zahlasovalo 82, proti bolo 62 a zdržali sa traja zo 147 prítomných poslancov. Poslanci posunuli navrhovanú účinnosť zákona z 1. októbra na 15. októbra tohto roka.

Zákon má vytvoriť právny rámec pre budovanie, správu a prevádzku IDS a komplexného Národného systému dopravných informácií (NSDI) pre zber, spracovanie, zdieľanie, publikáciu a distribúciu dopravných informácií o aktuálnej situácii v prevádzke na pozemných komunikáciách v súlade so smernicou a pripravovanými špecifikáciami Európskej únie.

Slovensko malo spomínanú európsku smernicu prevziať 27. februára a keďže tak nespravilo, Európska komisia voči Slovensku začala konanie pre meškanie.

Celkové predpokladané náklady na realizáciu NSDI, ktorého súčasťou bude Národné dopravné informačné centrum (NDIC), by mali dosiahnuť maximálne 150 mil. eur. Podľa rezortu dopravy ide len o hrubý maximálny rámec.

Prostriedky Európskej únie by sa na financovaní dopravného servisu mohli podieľať sumou okolo 120 mil. eur a štátny rozpočet 30 mil. eur cez Operačný program Doprava v nasledujúcom programovom období 2014 až 2020. Ministerstvo tvrdí, že ide o horný odhad nákladov a obstaranie jednotlivých systémov bude predmetom transparentného verejného obstarávania. Súťaž by mala priniesť podstatne nižšie náklady.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 454
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 688
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 269
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 388
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 326
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 310
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 912
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.