Fúzia BAE Systems a EADS nebude mať vplyv Airbus

Fúzia európskeho konzorcia EADS a britskej zbrojárskej spoločnosti BAE Systems nebude mať žiadny vplyv na fungovanie európskeho výrobcu lietadiel Airbus, ktorý je dcérskou firmou EADS.

PARÍŽ. Povedal to dnes výkonný riaditeľ Airbusu Fabrice Bregier.

EADS a BAE Systems v stredu (12.9.) informovali, že rokujú o fúzii. Tá by znamenala vytvorenie európskeho gigantu v oblasti zbrojárskeho a leteckého priemyslu, ktorý by svojou veľkosťou výrazne prekonal konkurenčný americký Boeing. V prípade úspešnej fúzie by EADS vlastnil 60 % a BAE Systems 40 % novej spoločnosti.

Potvrdenie rokovaní spomínaných firiem už vyvolalo otázky o vplyve na Airbus, výrobcu komerčných lietadiel. No podľa šéfa Airbusu Bregiera prípadné spojenie EADS a BAE Systems "neovplyvní bežný chod Airbusu, ani jeho zamestnancov". Naopak, podľa šéfa EADS Toma Endersa predstavuje fúzia pre zamestnancov "jedinečnú príležitosť". Ako uviedol, spoločne vytvoria globálneho lídra v oblasti leteckého a zbrojárskeho priemyslu".

Airbus bol úzko prepojený v minulosti aj s BAE Systems. Do roku 2006 vlastnila britská spoločnosť v Airbuse 20-% podiel, potom akcie kúpil EADS. Do dnešných dní pôsobí BAE Systems ako subdodávateľ pre Airbus.

Francúzsky minister financií Pierre Moscovici v súvislosti s plánovanou fúziou uviedol, že plány zaregistroval a svoj názor zverejní potom, ako získa viac informácií. Britská vláda sa zasa vyjadrila v tom zmysle, že akákoľvek fúzia musí byť v súlade s britskými záujmami.

BAE Systems zamestnávala ku koncu roka 2011 okolo 90.000 ľudí a tržby spoločnosti dosiahli 19,2 miliardy libier (23,96 miliardy eur). V rovnakom roku EADS zamestnával 133.000 ľudí a jeho tržby dosiahli 49,1 miliardy eur.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 019
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 815
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 944
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 643
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 138
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 100
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 957
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 600
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 146
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

EKONOMIKA

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách EÚ telefonujeme za rovnaké ceny ako doma.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Skolabovala aj doprava na obchvate Záhrebu.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.