Palko: Cesty sa budú stavať na východe Slovenska

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR sa chce v nadchádzajúcom období sústrediť na dobudovanie úsekov diaľnic D1 a D3 a cestnej dopravnej infraštruktúry v regiónoch s vysokou mierou nezamestnanosti.

ŽILINA. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR sa chce v nadchádzajúcom období sústrediť na dobudovanie úsekov diaľnic D1 a D3 a cestnej dopravnej infraštruktúry v regiónoch s vysokou mierou nezamestnanosti, predovšetkým na východe Slovenska a na juhu stredného Slovenska.

Pri príležitosti otvorenia 14. medzinárodnej vedeckej konferencie Q-2011 Výstavba, financovanie a správa ciest a diaľnic to uviedol štátny tajomník rezortu František Palko.

"Chceme sa venovať aj rýchlostným cestám, ktoré môžu investorov zaviezť do regiónov, a tým znížiť mieru nezamestnanosti. A chceme sa venovať výstavbe aj z hľadiska optimalizácie finančných zdrojov. Chceme sa opierať predovšetkým o zdroje z Európskej únie (EÚ), preto Operačný program Doprava zohráva a nepochybne aj v ďalšom programovom období bude zohrávať veľmi dôležitú úlohu v Národnom strategickom referenčnom rámci pri využívaní zdrojov z EÚ," avizoval Palko.

Predseda predstavenstva Doprastav, a.s., Dušan Mráz poukázal na skutočnosť, že od vzniku SR v roku 1993 každá vláda pripravila koncepciu lokalizácie trás diaľnic a ich financovania.

"Nasledujúca vláda vždy vyhlásila, že predchádzajúca koncepcia je zlá a robila novú. Diaľnice by sa mali budovať na základe konsenzu. Takto sa to deje v Rakúsku, Nemecku a vo Švajčiarsku. Ale u nás je to všetko spolitizované. Aj v očiach verejnosti sa organizácia výstavby diaľnic pomaličky porovnáva s nejakou zločineckou organizáciou. Žiaľbohu, je to tak," upozornil Mráz.

Podľa garanta dvojdňovej konferencie Jána Mikolaja zo Žilinskej univerzity (ŽU) sú diaľnice po technickej a technologickej stránke pripravené už roky.

"Problém je s finančnými modelmi a je pravda, že to sa s každou vládou mení. Pravdou je aj to, že prvé výberové konanie na tunel Višňové bolo už pred 12 rokmi a odvtedy sa ho nedarí postaviť. Treba povedať, že to je najhorší úsek na Slovensku z hľadiska dopravnej intenzity a Žilina to začína aj dosť pociťovať. Po Žilinu sa z Bratislavy dostanete veľmi rýchlo a bezpečne. Ale od Žiliny ďalej na východ je to úplná katastrofa," podčiarkol Mikolaj.

Tunel Višňové by sa tak mal postavil čo najskôr, pretože začína byť podľa neho limitujúcou podmienkou ekonomického rozvoja celého Slovenska.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 519
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 392
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 279
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 602
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 601
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 376
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 596
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 476
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 920
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 813

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KOMENTÁRE

Skutok sa stal. Únos sa vracia sa do kín aj do parlamentu

Mantru „skutok sa nestal“ verejnosť často vníma presne naopak.

SVET

Američania sú blízko k ozajstnému Iron Manovi. Testy začnú o rok

Oblek TALOS dokáže vojakov ochrániť pred strelami.

Neprehliadnite tiež

Máte šancu na vyšší plat? Boj o ľudí naberá grády, mzdy rástli najviac za posledné roky

Spoločnosti si uvedomili, že ak nechcú, aby im ich zamestnancov ukradla iná firma, musia ich vyššie oceniť.

Podnikatelia sú rozčarovaní z Fica. Zvýšil im ceny elektriny

Cena pre veľké podniky mala podľa pôvodného rozhodnutia klesnúť takmer o 16,5 percenta.

Trnavská automobilka zvýši platy, dohodla sa s odborármi

Základné mzdy zamestnancov v automobilke PSA Groupe Slovakia porastú v priemere o 6,3 percenta.

Štátny rozpočet dosiahol ku koncu februára schodok 407,7 miliónov eur

Daňové príjmy medziročne vzrástli o 232,9 milióna eur, teda o 16,3 percenta.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop