BRATISLAVA.
Potvrdil to rezort dopravy s tým, že kontrolóri skúmajú vynakladanie verejných prostriedkov, zmluvné vzťahy, ako aj financovanie a prevádzkovanie železničnej infraštruktúry v rokoch 2010 a 2011. Ešte predtým si vyžiadali všetky potrebné doklady týkajúce sa preverovania.
Ministerstvo dopravy tvrdí, že dôvod kontroly mu nie je známy. NKÚ pred začiatkom kontroly informoval ministerstvo, že sa uskutoční na základe zákona o Najvyššom kontrolnom úrade.
"Nie sme si vedomí pochybení z našej strany. Môžeme však podotknúť, že zamestnanci sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy si dôsledne plnia svoje úlohy v rámci svojich kompetencií," uviedla v stredu pre agentúru SITA vedúca oddelenia pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Katarína Šimková.
NKÚ v utorok informoval agentúru SITA, že spomínanú kontrolnú akciu zároveň uskutočňuje aj v Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR) a na Úrade pre reguláciu železničnej dopravy. "Plánované ukončenie kontroly je 30. septembra," vyjadril sa podpredseda regulačného úradu Dušan Holík.
Železnice v roku 2010 investovali najmä do modernizácie železničnej infraštruktúry 273,409 mil. eur. Štátny správca železničnej infraštruktúry pred dvoma rokmi ukončil druhú etapu modernizácie stanice Poprad - Tatry (výstavba podchodov a nástupíšť) a modernizáciu zabezpečovacieho zariadenia v Kysaku.
Zároveň pokračovala dostavba zriaďovacej stanice Žilina - Teplička, modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou a úsekov Nové mesto nad Váhom - Zlatovce a Trenčianka Teplá - Beluša.
Železnice dali vypracovať projektovú dokumentáciu pre železničné prepojenie koridorov v Bratislave s priamym napojením letiska na železničnú sieť v rámci projektu TEN-T a modernizáciu trate z Púchova do
V minulom roku smerovali investície ŽSR hlavne do modernizácie infraštruktúry v celkovom objeme 289,165 mil. eur. Medziročne to bolo viac takmer o 6 % a 15,756 mil. eur.
Skončili práce pri modernizácii trate Žilina - Krásno nad Kysucou a dokončení zriaďovacej stanice Žilina - Teplička. Pokračovala príprava a realizácia na stavbách: projektová dokumentácia pre práce na trati Liptovský Mikuláš - Košice, úsek Liptovský Mikuláš - Poprad, modernizácia úsekov na trati medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom a Púchovom a Žilinou, modernizácia trate Krásno nad Kysucou - Čadca, Bratislava Predmestie - Filiálka - Petržalka (prvá časová etapa prepojenia koridorov). V tomto roku plánujú železnice celkovo investovať do infraštruktúry 411,540 mil. eur.