Plošná daň z áut na Slovensku nebude

Plošná každoročná daň z automobilov pre všetkých občanov na Slovensku sa podľa ministra financií Petra Kažimíra zavádzať nebude.

BRATISLAVA.

"S plnou vážnosťou prehlasujem, že akýkoľvek typ cirkulačnej dane nebude zavádzaný plošne pre všetkých obyvateľov na Slovensku,“ vyhlásil v utorok v parlamente v rámci rozpravy k novele zákona o správnych poplatkoch Kažimír.

Poslanci napokon v novele v utorok podvečer odsúhlasili okrem iného aj vyššie poplatky pre motoristov pri prvom zápise motorového vozidla kategórie L, M1 a niektorých typov kategórie N1 do evidencie vozidiel. Pri prvej registrácii áut presadilo ministerstvo financií rozdielne poplatky v závislosti od výkonu motora.

Možnosť zavedenia progresívnej registračnej a cirkulačnej dane z automobilov ako vhodný nástroj na zdaňovanie majetku a ako pomoc pri konsolidácii verejných financií prezentoval minulý týždeň Inštitút finančnej politiky (IFP) pri ministerstve financií.

Inštitút vo zverejnenej štúdii navrhuje zavedenie registračnej dane v rozpätí od 31 eur pre vozidlá s výkonom do 33 kW až 2 992 eur pre vozidlá s výkonom vyšším ako 254 kW.

S vyššími registračnými poplatkami počíta aj schválená novela zákona o správnych poplatkoch, avšak až pre autá s výkonom nad 80 kW.

"Ak sa tu objavili nejaké analýzy, ktoré sú z dielne Inštitútu finančnej politiky, tak je to v plnej kompetencii Inštitútu finančnej politiky, aby robil analytickú prácu, napríklad na tému možných majetkových daní a možného teoretického vývoja formovania daňovej sústavy na Slovensku,“ uviedol na margo zverejnenej analýzy Kažimír.

IFP prezentoval aj možnosť zavedenia progresívnej tzv. cirkulačnej dane, ktorá by sa uhrádzala každoročne, a to v rozpätí od 10 do 539 eur podľa úrovne výkonu motora automobilu.

"Fiškálny výnos vo výške približne 65,3 mil. eur by bol v prípade implementácie predkladaného návrhu financovaný prevažne najbohatšou časťou populácie," konštatuje IFP.

Určitý typ cirkulačnej dane existuje v súčasnosti na Slovensku v podobe dane z motorových vozidiel, no vzťahuje sa len na právnické osoby.

"Neexistuje ekonomické zdôvodnenie, prečo by cirkulačnou a registračnou daňou mali byť zaťažení iba podnikatelia a právnické osoby," dodáva inštitút.

Na Slovensku v súčasnosti podľa IFP neexistuje koncept zdaňovania vozidiel formou registračnej a cirkulačnej dane v takej miere, ako je bežné v mnohých krajinách Európskej únie a krajinách Organizácie pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj (OECD).

Zverejnená analýza podľa inštitútu ilustruje možnosť zavedenia týchto daní v podmienkach Slovenska ako efektívneho nástroja zdaňovania majetku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop