Union presviedča, že nie sme ovce

Najmenšia poisťovňa robí kampaň proti zámeru vlády. Nechceme tým nalákať poistencov, tvrdí.

Kampaň má trvať ešte tri týždne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Ministerka zdravotníctva hovorí, že kampaň ukazuje, že poisťovniam stúpila na otlak.

BRATISLAVA. „Nie som ovca, viem si vybrať sám,“ presviedča kampaň proti zrušeniu súkromných zdravotných poisťovní. Jednu poisťovňu by chcel mať premiér Robert Fico.

Kampaň, ktorú vidieť v tlačených či elektronických médiách, platí holandská spoločnosť Achmea, ktorá vlastní zdravotnú poisťovňu Union. Peniaze na ňu nešli zo zdravotného poistenia, tvrdí Union. Koľko kampaň stála, poisťovňa tají.

„Od kampane nemáme žiadne očakávania ohľadom počtu poistencov,“ povedala jej hovorkyňa Judita Smatanová.

Prehlásiť do novej poisťovne sa dá do konca septembra. Kampaň má podľa Unionu trvať ešte tri týždne.

Stúpila na otlak?

„Keď komukoľvek stúpite na otlak, začne skákať. A skáče o to vyššie, ak je ten otlak zlatý a ak je za viac ako pol miliardy eur,“ reaguje na kampaň ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská.

Tomu, že sa súkromné poisťovne bránia zámeru vlády získať ich, sa nečuduje. „Myšlienku jednej poisťovne podporujú vyše troch štvrtín Slovákov. Ak sme preto ovce, pochádzame z naozaj veľkého stáda,“ dodala.

Druhá súkromná poisťovňa Dôvera sa do kampane nezapojila. „Filozoficky ju podporujeme, ale keďže nie sme ovce, tak máme aj vlastnú kampaň,“ povedal hovorca Branislav Cehlárik.

Reklamky: Výsledok je otázny

Osloveným reklamným agentúram sa kampaň pozdáva. Viaceré s ňou aj sympatizujú.

„Chápem, prečo ju poisťovňa spustila. Na ubránenie svojej pozície potrebuje jednoznačne masovú podporu občanov. Teda, v tomto prípade skôr voličov,“ hovorí kreatívny riaditeľ MUW Digital Radovan Andrej Grežo. Sám je skeptický, či dokáže zmeniť zámer vlády.

Karol Wolf z agentúry Dynamic upozorňuje, že „jedna zdravotná poisťovňa nie je o lojalite ľudí, ale o rozhodnutí vlády. Kampaň je pekná, ale neviem, či je namieste,“ povedal.

Skeptický ohľadne výsledku je aj Marian Timoracký zo spoločnosti United consultants. „Idea kampane sa mi však páči,“ dodal.

Môže zastaviť odchody

Výsledok môže ovplyvniť najmä nasadenie, hovorí Grežo. „Ani nie 1000 „lajkov“ na Facebooku zatiaľ nevyznieva príliš presvedčivo pre možnosť samovoľného šírenia.

Petrovi Kontrovi z agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá robí na iných kampaniach pre Union, sa myšlienka kampane páči, istý si nie je použitím symbolu ovce.

Aj keď kampaň nemusí mať dosah na rozhodnutie vlády, či naozaj bude chcieť jednu poisťovňu, Union podľa neho dáva signál, že chce na trhu ostať.

„Či im kampaň môže priniesť poistencov, to neviem. Tých, čo už sú v Unione, však môže presvedčiť, aby neodišli,“ hovorí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 045
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 858
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 891
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 414
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 134
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 501
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 500
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 664
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 988
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop