Union presviedča, že nie sme ovce

Najmenšia poisťovňa robí kampaň proti zámeru vlády. Nechceme tým nalákať poistencov, tvrdí.

Kampaň má trvať ešte tri týždne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Ministerka zdravotníctva hovorí, že kampaň ukazuje, že poisťovniam stúpila na otlak.

BRATISLAVA. „Nie som ovca, viem si vybrať sám,“ presviedča kampaň proti zrušeniu súkromných zdravotných poisťovní. Jednu poisťovňu by chcel mať premiér Robert Fico.

Kampaň, ktorú vidieť v tlačených či elektronických médiách, platí holandská spoločnosť Achmea, ktorá vlastní zdravotnú poisťovňu Union. Peniaze na ňu nešli zo zdravotného poistenia, tvrdí Union. Koľko kampaň stála, poisťovňa tají.

„Od kampane nemáme žiadne očakávania ohľadom počtu poistencov,“ povedala jej hovorkyňa Judita Smatanová.

Prehlásiť do novej poisťovne sa dá do konca septembra. Kampaň má podľa Unionu trvať ešte tri týždne.

Stúpila na otlak?

„Keď komukoľvek stúpite na otlak, začne skákať. A skáče o to vyššie, ak je ten otlak zlatý a ak je za viac ako pol miliardy eur,“ reaguje na kampaň ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská.

Tomu, že sa súkromné poisťovne bránia zámeru vlády získať ich, sa nečuduje. „Myšlienku jednej poisťovne podporujú vyše troch štvrtín Slovákov. Ak sme preto ovce, pochádzame z naozaj veľkého stáda,“ dodala.

Druhá súkromná poisťovňa Dôvera sa do kampane nezapojila. „Filozoficky ju podporujeme, ale keďže nie sme ovce, tak máme aj vlastnú kampaň,“ povedal hovorca Branislav Cehlárik.

Reklamky: Výsledok je otázny

Osloveným reklamným agentúram sa kampaň pozdáva. Viaceré s ňou aj sympatizujú.

„Chápem, prečo ju poisťovňa spustila. Na ubránenie svojej pozície potrebuje jednoznačne masovú podporu občanov. Teda, v tomto prípade skôr voličov,“ hovorí kreatívny riaditeľ MUW Digital Radovan Andrej Grežo. Sám je skeptický, či dokáže zmeniť zámer vlády.

Karol Wolf z agentúry Dynamic upozorňuje, že „jedna zdravotná poisťovňa nie je o lojalite ľudí, ale o rozhodnutí vlády. Kampaň je pekná, ale neviem, či je namieste,“ povedal.

Skeptický ohľadne výsledku je aj Marian Timoracký zo spoločnosti United consultants. „Idea kampane sa mi však páči,“ dodal.

Môže zastaviť odchody

Výsledok môže ovplyvniť najmä nasadenie, hovorí Grežo. „Ani nie 1000 „lajkov“ na Facebooku zatiaľ nevyznieva príliš presvedčivo pre možnosť samovoľného šírenia.

Petrovi Kontrovi z agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá robí na iných kampaniach pre Union, sa myšlienka kampane páči, istý si nie je použitím symbolu ovce.

Aj keď kampaň nemusí mať dosah na rozhodnutie vlády, či naozaj bude chcieť jednu poisťovňu, Union podľa neho dáva signál, že chce na trhu ostať.

„Či im kampaň môže priniesť poistencov, to neviem. Tých, čo už sú v Unione, však môže presvedčiť, aby neodišli,“ hovorí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 397
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 763
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 654
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 495
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 953
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 652
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 310
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 282
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 159
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 868

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

ŠPORT

Ramsay uzemnil aj Cháru. Nie som demokrat, tvrdí Kanaďan

Som fajn chlapík, keď hráči robia to, čo im poviem, hovorí nový tréner hokejovej reprezentácie.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.