Union presviedča, že nie sme ovce

Najmenšia poisťovňa robí kampaň proti zámeru vlády. Nechceme tým nalákať poistencov, tvrdí.

Kampaň má trvať ešte tri týždne.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Ministerka zdravotníctva hovorí, že kampaň ukazuje, že poisťovniam stúpila na otlak.

BRATISLAVA. „Nie som ovca, viem si vybrať sám,“ presviedča kampaň proti zrušeniu súkromných zdravotných poisťovní. Jednu poisťovňu by chcel mať premiér Robert Fico.

Kampaň, ktorú vidieť v tlačených či elektronických médiách, platí holandská spoločnosť Achmea, ktorá vlastní zdravotnú poisťovňu Union. Peniaze na ňu nešli zo zdravotného poistenia, tvrdí Union. Koľko kampaň stála, poisťovňa tají.

„Od kampane nemáme žiadne očakávania ohľadom počtu poistencov,“ povedala jej hovorkyňa Judita Smatanová.

Prehlásiť do novej poisťovne sa dá do konca septembra. Kampaň má podľa Unionu trvať ešte tri týždne.

Stúpila na otlak?

„Keď komukoľvek stúpite na otlak, začne skákať. A skáče o to vyššie, ak je ten otlak zlatý a ak je za viac ako pol miliardy eur,“ reaguje na kampaň ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská.

Tomu, že sa súkromné poisťovne bránia zámeru vlády získať ich, sa nečuduje. „Myšlienku jednej poisťovne podporujú vyše troch štvrtín Slovákov. Ak sme preto ovce, pochádzame z naozaj veľkého stáda,“ dodala.

Druhá súkromná poisťovňa Dôvera sa do kampane nezapojila. „Filozoficky ju podporujeme, ale keďže nie sme ovce, tak máme aj vlastnú kampaň,“ povedal hovorca Branislav Cehlárik.

Reklamky: Výsledok je otázny

Osloveným reklamným agentúram sa kampaň pozdáva. Viaceré s ňou aj sympatizujú.

„Chápem, prečo ju poisťovňa spustila. Na ubránenie svojej pozície potrebuje jednoznačne masovú podporu občanov. Teda, v tomto prípade skôr voličov,“ hovorí kreatívny riaditeľ MUW Digital Radovan Andrej Grežo. Sám je skeptický, či dokáže zmeniť zámer vlády.

Karol Wolf z agentúry Dynamic upozorňuje, že „jedna zdravotná poisťovňa nie je o lojalite ľudí, ale o rozhodnutí vlády. Kampaň je pekná, ale neviem, či je namieste,“ povedal.

Skeptický ohľadne výsledku je aj Marian Timoracký zo spoločnosti United consultants. „Idea kampane sa mi však páči,“ dodal.

Môže zastaviť odchody

Výsledok môže ovplyvniť najmä nasadenie, hovorí Grežo. „Ani nie 1000 „lajkov“ na Facebooku zatiaľ nevyznieva príliš presvedčivo pre možnosť samovoľného šírenia.

Petrovi Kontrovi z agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá robí na iných kampaniach pre Union, sa myšlienka kampane páči, istý si nie je použitím symbolu ovce.

Aj keď kampaň nemusí mať dosah na rozhodnutie vlády, či naozaj bude chcieť jednu poisťovňu, Union podľa neho dáva signál, že chce na trhu ostať.

„Či im kampaň môže priniesť poistencov, to neviem. Tých, čo už sú v Unione, však môže presvedčiť, aby neodišli,“ hovorí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 817
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 243
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 355
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 181
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 565
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 331
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 421
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 867
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 825
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 764

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.

ŠPORT

Cígera odmietli aj Višňovský, Handzuš, Országh a Bača

To, že hráči z NHL neprišli na šampionát, berie ako podraz.

Neprehliadnite tiež

Zatvoria sa počas sviatkov aj nákupné centrá a kiná? (anketa)

Nákupné centrá zvažujú, ako sa postavia k zákazu predaja počas sviatkov, ktorý začne platiť od júna.

Chorvátsko sa obáva recesie. Čo to znamená pre Slovákov?

Chorvátska vláda vymenovala reštrukturalizačný tím, aby prevzal kontrolu nad podnikaním firmy a zachránil, čo môže.

Trump predstaví ambiciózny rozpočet. Médiá mu neveria

Rozpočet Bieleho domu chce znižovať dane, no očakáva z nich rovnaké príjmy.

Eurozóna sa nedohodla na uvoľnení pomoci Grécku

Ďalšiu tranžu z medzinárodného úverového programu by Atény mohli čerpať ešte pred nástupom leta.