Prepúšťaniu v PSA sa nedá vyhnúť, priznáva francúzska vláda

Prepúšťaniu a reštrukturalizácii automobilky PSA Peugeot Citroën sa nedá vyhnúť, ak sa má zabezpečiť jej budúcnosť, priznala francúzska vláda v správe týkajúcej sa finančnej situácie spoločnosti.

PARÍŽ.-

V správe však vláda kritizuje rozhodnutie PSA zatvoriť továreň Aulnay na predmestí Paríža bez toho, aby uvažovala o iných možnostiach ako napríklad o závode v Madride.

"Štúdia poukazuje na to, že PSA je v súčasnosti v náročnej situácii, ktorá pramení z ekonomických a štrukturálnych príčin," uvádza sa ďalej v správe, ktorej zostavením poverila vláda experta Emmanuela Sartoriusa.

Negatívne na automobilku podľa vlády vplýva jej závislosť na trhoch v Taliansku a Španielsku, ktoré sužuje dlhová kríza, ako aj jej pomalá expanzia na medzinárodných trhoch.

Francúzska automobilka už skôr informovala, že plánuje zrušiť 8 tis. pracovných miest vo Francúzsku. Ide tak o počet nad rámec 3 500 miest, ktorých zrušenie ohlásila minulý rok.

Pre náročné podmienky na európskom automobilovom trhu tiež plánuje zatvoriť továreň Aulnay v okolí Paríža a znížiť výrobu v továrni Rennes na západe krajiny.

Vládna správa ďalej uznala, že je potrebné znížiť produkciu, keďže menšie závody skupiny v minulom roku využívali v priemere iba 61 % svojich maximálnych kapacít. "Zatvorenie montážnej linky je preto nevyhnutné,“ tvrdí správa.

Vo vládnej štúdii sa ďalej uvádza, že rozhodnutie zatvoriť továreň Aulnay je "bolestivé pre Francúzsko“, pričom továreň v Madride "trpí početnými nedostatkami“, vrátane toho, že je stará, má nízku kapacitu a je ďaleko od dodávateľov.

Správa tiež poznamenáva, že výrobca áut PSA by sa nemal v rámci snáh o zníženie strát sústrediť iba na znižovanie nákladov a jeho ohlásené rušenie pracovných pozícií by nemalo ovplyvniť jej kapacity v oblasti výskumu a vývoja.

Francúzska automobilka má na Slovensku závod v Trnave, ktorý je technologicky najnovší v skupine PSA Peugeot Citroën. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur.

V júni 2006 sa začala výroba modelu Peugeot 207. Už v prvom štvrťroku 2009 prišla na trh novinka Citroën C3 Picasso, ktorá sa vyrába výhradne na Slovensku. Investície do jeho výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. V novembri 2011 začal závod s výrobou modelu Peugeot 208.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 555
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 489
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 476
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 743
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 623
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 956
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 966
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 403
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 930
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mika svoju kapacitu podľa SNS vyčerpal. Nahradiť by ho mohol Rezník

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

Neprehliadnite tiež

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop