BRATISLAVA.
Ako ďalej vyplýva z údajov spoločnosti, zisk pred úročením, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) zaznamenal oproti prvým šiestim mesiacom roku 2011 4,3-percentný pokles na úroveň 97 mil. eur.
Celkový konsolidovaný zisk sa za rovnaké obdobie prepadol v porovnaní s vlaňajškom o takmer 10 % na 41,2 mil. eur.
Podľa predstaviteľov firmy GfK výrazne komplikované ekonomické prostredie viedlo k značnému ochladeniu obchodných aktivít v druhom štvrťroku.
Rast potiahli najmä regióny Ázia a Pacifik spolu s Južnou Amerikou. V prvom zo spomínaných regiónov si GfK polepšila v oblasti tržieb o vyše 31% na 71 mil. eur, z toho organický rast prekročil 14 %. Hranicu 10 % presiahol aj organický rast tržieb na úrovni takmer 30 mil. eur v juhoamerických krajinách.
Spoločnosť GfK očakáva, že rok 2012 bude pre niektorých jej klientov pomerne náročný, keďže objem konkrétnych zmlúv sa znižuje, prípadne ich zákazníci odkladajú na neskoršie obdobie.
Nepriaznivý vývoj na trhu chce GfK vykompenzovať ďalšími akvizíciami a rastom v nových obchodných odvetviach. Napriek tomu GfK nepredpokladá ďalšie zhoršovanie globálnej ekonomickej klímy ani výrazné výkyvy výmenných kurzov až do konca roka 2012.
Za týchto podmienok očakáva GfK do konca roka tržby v objeme 1,5 mld. eur, čo by predstavovalo približne 9-percentný rast v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
"Napriek čoraz výraznejším hospodárskym výzvam potvrdzujeme predpoveď na celý rok a v nadchádzajúcich mesiacoch sa ešte viac zameriame na dosiahnutie našich cieľov," vyhlásil Matthias Hartmann, generálny riaditeľ spoločnosti GfK.
Ako súčasť novej stratégie si GfK stanovila strednodobý cieľ, dosiahnuť do konca roka 2015 tržby na úrovni 2 mld. eur pri 16-percentnej marži.
Prispieť by k tomu mali podľa GfK sektory Consumer Choices a Consumer Experiences. Väčší trhový podiel a rast tržieb chce spoločnosť dosiahnuť hlavne v krajinách BRIC (Brazília, Rusko, India a Čína).
Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle. Svoje zastúpenie má na všetkých kontinentoch a zamestnáva vyše 11 tis. ľudí. Na Slovensku pôsobí v sektore prieskumov od roku 1993.