BRATISLAVA. Obchodná sieť Tesco si na Slovensku registruje názov Žabka, upozornil server Mediálne.sk (pod Pianom).
Žiadosť o registráciu nemusí znamenať príchod siete malých predajní Žabka na Slovensko. „Ide o bežnú politiku ochrany značiek,“ povedala Mediálne.sk komunikačná manažérka Tesca Zuzana Lošáková.
Žabka je poľská sieť malých obchodov s potravinami, ktorú v roku 2007 kúpila finančná skupina Penta.
Keď sa jej obchody rozšírili aj do Čiech, Penta predala 81 predajní Žabky britskému Tescu. Spolu s 47 obchodmi Koruna vyšiel Tesco obchod na vyše miliardu českých korún (41,3 milióna eur).
Kým obchody Koruna zmenila britská sieť na vlastný model malých predajní Tesco Expres, Žabky prevádzkuje pod pôvodným menom.
Aj na Slovensku má Tesco sieť malých predajní Expres, podľa analytika obchodu z agentúry Terno Ľubomíra Drahovského je úspešná skôr v mestách. Tesco sa pritom netají, že sa chce viac rozširovať do regiónov.
„Uchytiť sa tam môže aj aktuálny model ich Expresov, no to by museli zmeniť ich cenovú politiku,“ upozorňuje Drahovský.
Zákazníci podľa analytika negatívne vnímajú vyššie ceny tovarov v obchodoch Tesco Expres. „Vyššie ceny môžu byť bariérou pri rozširovaní Expresov na vidiek,“ dodal.
Samotná registrácia názvu Žabka naozaj nemusí podľa Drahovského predpovedať, že Tesco otvorí obchody pod týmto menom aj na Slovensku. „Možno sa chcú ochrániť len proti konkurencii, aby sa nezviezla na úspechu tejto značky,“ myslí si analytik.