BRATISLAVA.
Pre agentúru SITA to vo štvrtok potvrdila Katarína Némethová z Úradu pre verejné obstarávanie s tým, že po vydaní a nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia v týchto prípadoch budú rozhodnutia zverejnené na internetovej stránke úradu podľa zákona o verejnom obstarávaní.
ÚVO v tomto roku už zastavil konanie o troch námietkach uchádzačov vo verejnej súťaži na stavbu diaľnice Hubová - Ivachnová. V dvoch prípadoch týkajúcich sa podmienok v súťažných podkladoch rozhodol ešte v januári a vo februári a v treťom, ktorý bol zameraný proti vylúčeniu z tendra, naposledy v auguste.
Tender na stavbu diaľničného úseku pri Ružomberku začal vlani v októbri. Ponuky siedmich uchádzačov otvárali 5. marca tohto roka.
Najnižšiu cenu za vykonanie prác navrhlo združenie Hant BA DS z Považskej Bystrice a INC z Turína, a to 207,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Predstavuje to takmer 45 % zo štátom predpokladanej ceny vo výške 465,71 mil. eur.
NDS vylúčila uvedenú skupinu pre nízku cenu, ktorá voči tomu namietala na Úrade pre verejné obstarávanie. Druhú najnižšiu cenu navrhli spoločne Inžinierske stavby, a.s. Košice a TuCon, a.s. Žilina vo výške 215,38 mil. eur.
Dve námietky dostal úrad aj v tendri diaľničiarov na stavebný dozor pri stavbe diaľnice Hubová - Ivachnová.
"V jednom prípade bolo konanie o námietkach zastavené," uviedol úrad, pričom konanie o ďalšej námietke ešte pokračuje. Táto súťaž začala v marci tohto roka, pričom predpokladaná cena za činnosť stavebného dozoru počas piatich rokov dosahuje 9,31 mil. eur bez DPH.
Úrad skúma aj dve námietky vo verejnej súťaži NDS na stavebný dozor pri stavbe takmer 13,5-kilometrovej diaľnice Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.
"Uvedené námietky sú toho času v konaní," dodal úrad. Tender začal tohto roku v júni, odhadované náklady na poskytovanie služby sú 13,45 mil. eur bez DPH. Stavebný dozor má trvať sedem rokov.
V tendri na doprojektovanie a stavbu spomínanej diaľnice pri Žiline, ktorej súčasťou bude tunel Višňové, úrad už v marci zamietol dve námietky proti podmienkam v súťažných podkladoch.
Diaľničiari vyhlásili túto súťaž koncom minulého roka a ponuky piatich uchádzačov otvárali v treťom náhradnom termíne 26. júna. Najlacnejšie chce túto diaľnicu postaviť združenie Skanska SK a.s. a Strabag, s.r.o., a to za 338,29 mil. eur bez DPH. Predstavuje to 37,7 % z predpokladanej ceny prác 896,53 mil. eur.
Vo verejnej súťaži Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu ÚVO ešte vedie konanie o jednej námietke. Pravdepodobne ju podala opätovne vyradená skupina Skanska.
Úrad v tomto roku v uvedenom tendri zatiaľ zastavil dve konania o námietkach, z toho o jednom rozhodol v apríli a ďalšie rozhodnutie zverejní po tom, čo nadobudne platnosť.
Železničný tender začal koncom roka 2009, ponuky štyroch uchádzačov otvárali v marci 2010. Najnižšiu cenu za modernizáciu navrhlo združenie Skanska, a to takmer 201 mil. eur bez DPH. Predpokladaná cena prác predstavovala 296,12 mil. eur.
Druhú najlacnejšiu ponuku okolo 245 mil. eur predložila skupina s trnavskou firmou TSS Grade, a.s. Obaja uchádzači súperia o získanie zákazky cez námietky a súdne konania. Pre meškanie so začatím prác je ohrozené využitie eurofondov na obnovu trate pri Trenčíne v terajšom programovom období.