Opel má zachrániť 10-ročný plán zmien a poklesu nákladov

Nové ale lacnejšie modely v sortimente automobilky Adam Opel, ktorá je nemeckou dcérou amerického General Motors (GM), ju majú vyviesť z dlhodobej hlbokej stratovosti.

RUSSELSHEIM.

Dočasný šéf Opelu Thomas Sedran chce postaviť firmu na nohy preniknutím na trh najmä s malými modelmi áut, ktorý teraz rýchlo rastie. Uvedieme viaceré modely, ktorými odstránime medzery v našom výrobnom portfóliu a prenikneme do rastúcich segmentov trhu, povedal Sedran v rozhovore pre agentúru DPA.

Vedenie Opelu sa zameriava aj na znižovanie výrobných nákladov. V tejto sfére bude klásť menší dôraz na pokles mzdových výdavkov, viac bude chcieť ušetriť na vybavení vozidiel.

Opel dlhé roky montoval do svojich áut drahé vybavenie napriek tomu, že konkurencia nešla rovnakým smerom, dokonca ho nemali ani nemecké vozidlá vyššej kvalitatívnej triedy.

Sedran uviedol, že so závodnou radou bude diskutovať o obmedzení vnútropodnikovej byrokracie a o zoštíhlení štruktúr aj v technickom manažmente.

Všetky základné opatrenia na ozdravenie Opelu obsahuje 10-ročný podnikový plán Drive Opel 2022.

Sedran zatiaľ nehovoril o výraznom znižovaní počtu zamestnancov. Téma zostane v Nemecku tabu do roku 2016. Manažér uviedol, že sa nebude konať pod časovým tlakom.

Je presvedčený, že sa rokovania s odborovým zväzom IG Metall a so závodnou radou skončia dohodou, ktorá umožní, aby sa automobilka pomerne rýchlo stalo ziskovou.

Vedenie Opelu uvádza, že sa v automobilke doteraz zanedbávali segmenty malých a športových vozidiel. Vstúpi na ne modelmi Mokka a Adam. Oba segmenty zaznamenávajú silné prírastky aj počas súčasnej odbytovej situácie, keď klesá záujem o iné typy.

Ešte menšie auto ako Adam bude model Citycar. Na budúci rok v marci plánuje uviesť na trh kabriolet Cascada. Opel sa zatiaľ nebude zameriavať na veľké limuzíny. Segment nad úroveň Insignia stráca zákazníkov. Zvyšovanie ponuky v ňom teraz nemá zmysel.

Desaťročný plán pre automobilku vypracoval nový manažérsky tím v spolupráci s viceprezidentom GM Stevom Girskym, ktorý je predsedom dozornej rady Adam Opel AG. Americká centrála bude musieť investovať do rozvojového programu miliardy. Rozsah investícií sa už dohodol s vedením GM. Sedran však nijakú sumu neuviedol.

Opel okrem toho diskutuje s vedením francúzskej automobilky PSA Peugeot-Citro‰n o spolupráci pri nákupe, logistike a vo vývoji. Špekulácie, že sa v Rüsselsheime budú montovať francúzske autá, Sedran odmietol.

Povedal, že najprv by sa musel vyvinúť spoločný model a až potom by sa začalo uvažovať, kde sa bude vyrábať. Dodal, že sa chýry šíria neustále, ale väčšinou sú nepravdivé.

Opel sa bude musieť dopracovať k úspechu len na európskom trhu. Preň nejestvuje možnosť, aby so svojou produkciou výrazne prenikol na búrlivo rastúci čínsky trh. Vraj autá v cenových reláciách, aké má Opel, sa dajú úspešne umiestniť na takom vzdialenom trhu len veľmi ťažko. Teraz ich tam predáva ročne okolo 5000. Ak by chcel ich odbyt výrazne zvýšiť, musel by v Číne postaviť závod a investovať stovky miliónov do reklamy.

Opel by sa mal výrazne presadiť v Rusku. Rusko je moja Čína. Je pre nás šancou. V ňom sa prejavuje výborný vzťah k tradičnej značke Opel. Za prvých sedem mesiacov tohto roka zvýšila automobilka medziročne predaj svojich vozidiel o 29 %.

Tempo prírastku dosiahlo viac ako dvojnásobok hodnoty než v rovnakom období 2011 voči roku 2010. Tento rok Opel už predal 67.600 vozidiel. A ich počet do konca decembra vzrastie na viac ako 80.000.

Napriek tomu, že v západnej Európe klesá záujem o osobné autá, Sedran je presvedčený, že ich automobilka v tomto roku predá výrazne viac ako milión. Vlani si ich kúpilo 1,2 milióna zákazníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 097
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 271
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 563
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 895
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 736
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 208
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 479
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 044
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 166

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Európa pumpuje do Grécka milióny, ale ľudia sú stále chudobnejší

Problémom sú pre Gréckov škrty, ktoré krajina musela prijať, aby znížila napríklad obrovský dlh, pre ktorý jej stále hrozí bankrot.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop