Kampaň má na slovenské výrobky učiť aj deti

Vybudovať kladný vzťah občanov k tovarom vyrobeným a dopestovaným na Slovensku je cieľom kampane Zlaté dno.

BRATISLAVA.

Autorkou Bohumila Tauchmannová zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR sa rozhodla vzdelávacou formou zmeniť spotrebiteľské správanie sa celých rodín, a to prostredníctvom žiakov piateho a šiesteho ročníka z rôznych miest Slovenska.

Na dnešnej tlačovej konferencii to povedali zástupcovia a partneri edukatívnej iniciatívy, ktorá je súčasťou projektu Kvalita z našich regiónov.

Na ôsmich stretnutiach sa herci divadelného zoskupenia 3T a ambasádorka projektu Katarína Brychtová pokúsia deťom zo základných škôl priblížiť, ako funguje trh a prečo sa oplatí kupovať slovenské výrobky.

Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) v kampani vystupuje ako jej hlavný partner. Predseda združenia Jozef Dvonč považuje kampaň za dobrý prostriedok boja proti kríze a ZMOS označil za prirodzeného partnera takéhoto projektu.

"Systém verejného obstarávania, ktorý neumožňuje dodať vlastné potraviny z blízkeho okolia, pretože vyhráva iba cena, je asi to najhoršie, čo sme v rámci takéhoto systému mohli dosiahnuť," argumentuje Dvonč.

Cieľom kampane je upozorniť aj na fakt, že kúpou slovenských výrobkov sa podporuje zamestnanosť. Potravinárske spracovateľské kapacity musia byť podľa Dvonča obnovené a zároveň by podľa neho pomohli odborníkom z potravinárskeho priemyslu zamestnať sa.

Jedným z dôvodov, prečo sa iniciátori rozhodli zamerať na mladšiu populáciu, bol nízky počet mladých ľudí od 15 do 26 rokov, ktorí sa zaujímajú o pôvod a kvalitu potravín.

Podľa prieskumu agentúry GfK z tejto vekovej skupiny je to len šesť percent. Ako Tauchmannová povedala, tento počet je veľmi nízky a v mladej generácii nie je záujem o zisťovanie krajiny pôvodu tovarov. "V budúcnosti by nás čakali ešte horšie časy ako teraz," dodala.

Kampaň vníma pozitívne aj Ministerstvo školstva SR a Ministerstvo hospodárstva SR, pod záštitou ktorého sa celý projekt uskutočňuje.

Minister školstva Dušan Čaplovič vidí v iniciatíve pridanú hodnotu, pretože "má priamy dosah na podporu stravovania v školských jedálňach, internátoch a ostatných školských zariadeniach". Bruno Hromy z ministerstva hospodárstva ocenil, že "táto iniciatíva prišla z neštátneho prostredia. Spotrebitelia sú často zmätení...takáto kampaň vtisne pečať výrobkom, aby boli jasne komunikovateľné".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 326
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 030
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 854
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 243
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 536
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 571
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 254
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 751
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 599

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop