Kampaň má na slovenské výrobky učiť aj deti

Vybudovať kladný vzťah občanov k tovarom vyrobeným a dopestovaným na Slovensku je cieľom kampane Zlaté dno.

BRATISLAVA.

Autorkou Bohumila Tauchmannová zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR sa rozhodla vzdelávacou formou zmeniť spotrebiteľské správanie sa celých rodín, a to prostredníctvom žiakov piateho a šiesteho ročníka z rôznych miest Slovenska.

Na dnešnej tlačovej konferencii to povedali zástupcovia a partneri edukatívnej iniciatívy, ktorá je súčasťou projektu Kvalita z našich regiónov.

Na ôsmich stretnutiach sa herci divadelného zoskupenia 3T a ambasádorka projektu Katarína Brychtová pokúsia deťom zo základných škôl priblížiť, ako funguje trh a prečo sa oplatí kupovať slovenské výrobky.

Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) v kampani vystupuje ako jej hlavný partner. Predseda združenia Jozef Dvonč považuje kampaň za dobrý prostriedok boja proti kríze a ZMOS označil za prirodzeného partnera takéhoto projektu.

"Systém verejného obstarávania, ktorý neumožňuje dodať vlastné potraviny z blízkeho okolia, pretože vyhráva iba cena, je asi to najhoršie, čo sme v rámci takéhoto systému mohli dosiahnuť," argumentuje Dvonč.

Cieľom kampane je upozorniť aj na fakt, že kúpou slovenských výrobkov sa podporuje zamestnanosť. Potravinárske spracovateľské kapacity musia byť podľa Dvonča obnovené a zároveň by podľa neho pomohli odborníkom z potravinárskeho priemyslu zamestnať sa.

Jedným z dôvodov, prečo sa iniciátori rozhodli zamerať na mladšiu populáciu, bol nízky počet mladých ľudí od 15 do 26 rokov, ktorí sa zaujímajú o pôvod a kvalitu potravín.

Podľa prieskumu agentúry GfK z tejto vekovej skupiny je to len šesť percent. Ako Tauchmannová povedala, tento počet je veľmi nízky a v mladej generácii nie je záujem o zisťovanie krajiny pôvodu tovarov. "V budúcnosti by nás čakali ešte horšie časy ako teraz," dodala.

Kampaň vníma pozitívne aj Ministerstvo školstva SR a Ministerstvo hospodárstva SR, pod záštitou ktorého sa celý projekt uskutočňuje.

Minister školstva Dušan Čaplovič vidí v iniciatíve pridanú hodnotu, pretože "má priamy dosah na podporu stravovania v školských jedálňach, internátoch a ostatných školských zariadeniach". Bruno Hromy z ministerstva hospodárstva ocenil, že "táto iniciatíva prišla z neštátneho prostredia. Spotrebitelia sú často zmätení...takáto kampaň vtisne pečať výrobkom, aby boli jasne komunikovateľné".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 988
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 772
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 662
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 263
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 761
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 668
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 887
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 884
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 840

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.