Kampaň má na slovenské výrobky učiť aj deti

Vybudovať kladný vzťah občanov k tovarom vyrobeným a dopestovaným na Slovensku je cieľom kampane Zlaté dno.

BRATISLAVA.

Autorkou Bohumila Tauchmannová zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR sa rozhodla vzdelávacou formou zmeniť spotrebiteľské správanie sa celých rodín, a to prostredníctvom žiakov piateho a šiesteho ročníka z rôznych miest Slovenska.

Na dnešnej tlačovej konferencii to povedali zástupcovia a partneri edukatívnej iniciatívy, ktorá je súčasťou projektu Kvalita z našich regiónov.

Na ôsmich stretnutiach sa herci divadelného zoskupenia 3T a ambasádorka projektu Katarína Brychtová pokúsia deťom zo základných škôl priblížiť, ako funguje trh a prečo sa oplatí kupovať slovenské výrobky.

Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) v kampani vystupuje ako jej hlavný partner. Predseda združenia Jozef Dvonč považuje kampaň za dobrý prostriedok boja proti kríze a ZMOS označil za prirodzeného partnera takéhoto projektu.

"Systém verejného obstarávania, ktorý neumožňuje dodať vlastné potraviny z blízkeho okolia, pretože vyhráva iba cena, je asi to najhoršie, čo sme v rámci takéhoto systému mohli dosiahnuť," argumentuje Dvonč.

Cieľom kampane je upozorniť aj na fakt, že kúpou slovenských výrobkov sa podporuje zamestnanosť. Potravinárske spracovateľské kapacity musia byť podľa Dvonča obnovené a zároveň by podľa neho pomohli odborníkom z potravinárskeho priemyslu zamestnať sa.

Jedným z dôvodov, prečo sa iniciátori rozhodli zamerať na mladšiu populáciu, bol nízky počet mladých ľudí od 15 do 26 rokov, ktorí sa zaujímajú o pôvod a kvalitu potravín.

Podľa prieskumu agentúry GfK z tejto vekovej skupiny je to len šesť percent. Ako Tauchmannová povedala, tento počet je veľmi nízky a v mladej generácii nie je záujem o zisťovanie krajiny pôvodu tovarov. "V budúcnosti by nás čakali ešte horšie časy ako teraz," dodala.

Kampaň vníma pozitívne aj Ministerstvo školstva SR a Ministerstvo hospodárstva SR, pod záštitou ktorého sa celý projekt uskutočňuje.

Minister školstva Dušan Čaplovič vidí v iniciatíve pridanú hodnotu, pretože "má priamy dosah na podporu stravovania v školských jedálňach, internátoch a ostatných školských zariadeniach". Bruno Hromy z ministerstva hospodárstva ocenil, že "táto iniciatíva prišla z neštátneho prostredia. Spotrebitelia sú často zmätení...takáto kampaň vtisne pečať výrobkom, aby boli jasne komunikovateľné".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 850
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 375
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 736
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 079
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 699
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 436
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 563
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 965
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 917
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 141

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident. Jeho nástupca platí v hlavnom meste nájomné 30 eur mesačne.

DOMOV

Flašík chce RTVS premeniť na akciovku (Minúta po minúte)

O post šéfa RTVS zabojuje deväť kandidátov.

ŠPORT

Dlhé roky patril k najlepším. Viac vraj dokáže len Messi

Francesco Totti uzavrel svoj rímsky futbalový príbeh.

Neprehliadnite tiež

Érsek zrušil Počiatkov projekt za desiatky miliónov eur

Projekt nebol financovateľný z eurofondov.

Káva v jednorazovom pohári môže byť v Mníchove minulosťou

Mníchov trápia jednorazové poháre, chystá obmedzenia.

Indikátor ekonomického sentimentu klesol

Na vývoj indikátora nepriaznivo vplývalo zníženie dôvery v službách či v stavebníctve.

Tržby aj zisk Ryanairu vlani vzrástli

Výsledky aerolínií pritom ovplyvnili teroristické útoky aj referendum o brexite.