Televízie sa s Radou hádajú, čo je už príliš hlasná reklama

Rada pre vysielanie a retransmisiu začala pokutovať televízie za hlasnú reklamu.

BRATISLAVA. Harryho Pottera prerušila Markíza reklamou a môže ju to stáť 3300 eur. Reklamný šot bol podľa merania Rady pre vysielanie a retransmisiu príliš hlasný. O výsledku rozhodne Najvyšší súd, kam sa stanica odvolala.

„Zákon je porušený, ak je rozdiel medzi reklamou a samotným vysielaním väčší ako šesť decibelov,“ povedal Ľuboš Kukliš z Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu.

Podobných pokút ako pri filme o čarodejníckom žiakovi z februára tohto roku už udelili viac. Vo všetkých prípadoch sa televízie odvolali a súd ešte ani v jednom prípade nerozhodol.

Markíza: Je to nevykonateľné

Markíza o zákone Zdenky Kramplovej (HZDS) z roku 2007 tvrdí, že ho rešpektuje, hoci tvrdí, že norma je vo viacerých prípadoch nevykonateľná.

„Znenie zákona neobsahuje žiadnu predpísanú úroveň hlasitosti reklamného bloku, ale porovnáva jeho hlasitosť voči predchádzajúcemu či nasledujúcemu vysielanému bloku,“ povedal Andrej Doležal, technický riaditeľ Markízy.

Môže sa teda podľa neho stať, že reklama vložená do extrémne hlasného úseku nebude metodikou posúdená ako porušenie zákona, zatiaľ čo rovnaká reklama vložená do tichej časti zákon poruší.

Podobne sa na problém pozerá aj Joj-ka. „Netreba však zabudnúť ani na fakt, že reklamný šot väčšinou obsahuje výraznú hudbu a nahustený text podobne ako najhlasnejšie pasáže filmu,“ povedal Dezider Fischer, riaditeľ techniky v Joj.

Rada má svoju metodiku

Rada na vyhodnotenie hlasitosti využila vlastnú metodiku. „Za referenčný rozsah bolo vybrané vysielanie približne päť minút pred reklamou, vysielanie reklamy a vysielanie približne päť minút po reklame,“ vysvetľuje v rozhodnutí o pokute. Tvrdí, že takto sa znižuje riziko výskytu veľmi tichých či hlasných scén z filmov.

„Pri vypočutiach na rade sme niekoľkokrát argumentovali nezmyselnosťou metodiky, avšak bez akéhokoľvek úspechu, preto uvítame zmenu, ktorá by presne definovala technické podmienky vysielania reklamy,“ hovorí za Markízu Doležal.

Rada metodiku pripravovala pol roka a problém hlasných reklám sa po zavedení zákona podľa Kukliša zmiernil, televízie sa mu napriek výhradám snažia prispôsobiť. Veľmi podobná metodika by podľa Kukliša mohla v blízkej budúcnosti platiť v celej Európe.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 389
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 298
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 314
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 125
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 013
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 585
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 876
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 582

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop