PARÍŽ. Na príčine sú problémy jej mobilného operátora SFR.
Vivendi však popiera špekulácie, že plánuje oddeliť svoju telekomunikačnú divíziu od mediálnej. Skupina ale potvrdila, že prehodnocuje svoju stratégiu a portfólio firiem, ktoré vlastní, aby zastavila pokles príjmov. Čo sa týka SFR Vivendi, plánuje znížiť prevádzkové náklady operátora o 500 miliónov eur do konca roka 2014.
Mediálna skupina Vivendi dnes oznámila, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) za šesť mesiacov do konca júna 2012 klesol medziročne o 12,7 % na 2,9 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters predpovedali, že sa zníži o niečo menej, a to na 2,93 miliardy eur.
Tržby mediálnej skupiny sa v 1. polroku znížili medziročne o 1,2 % na 14,1 miliardy eur, zatiaľ čo analytici odhadovali, že dosiahnu 14,04 miliardy eur.
Z hospodárskych výsledkov Vivendi tiež vyplýva, že prevádzkový zisk mobilného operátora SFR v období január-jún 2012 klesol medziročne o 5 % na 1,85 miliardy eur a jeho tržby sa znížili o 5,9 % na 5,76 miliardy eur.
Informovala o tom agentúra Reuters.