NDS počíta o rok s tretinovým poklesom vlastných zdrojov

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. predpokladá, že jej celkové vlastné zdroje bez transferu zo štátneho rozpočtu v budúcom roku dosiahnu 215,475 mil. eur.

BRATISLAVA.

V porovnaní so schváleným rozpočtom na tento rok je to menej o 31,2 %, čiže o 97,813 mil. eur. Vyplýva to z prvého návrhu štátneho rozpočtu na rok 2013 s výhľadom do roku 2015.

Diaľničiari totiž plánovali v tomto roku čerpať investičné úvery za 74,5 mil. eur a vyššie príjmy z mýta pre pripravované, ale nerealizované rozšírenie siete spoplatnených ciest.

V tomto roku mali vlastné zdroje predstavovať 313,288 mil. eur, podľa očakávania budú na úrovni 209,547 mil. eur, čo by bolo mierne viac ako vlani.

"Finančný plán NDS je zostavený na predpoklade klesajúcej úrovne jej zadlženia. Zadlženosť NDS na konci roku 2015 v sume 260 mil. eur bude dosahovať 58,3 % z úrovne roku 2010, t.j. 446 mil. eur. Druhým predpokladom je presun časti splátok za výstavbu systému elektronického mýta z rokov 2012 a 2013 na ďalšie roky,“ uvádza sa v materiáli.

Celkové cudzie zdroje NDS o rok majú dosiahnuť 334,595 mil. eur, čo je oproti návrhu na tento roku menej o 25 %, teda o 111,676 mil. eur. V tomto roku boli tieto prostriedky plánované na úrovni 446,272 mil. eur, no očakávaná skutočnosť je 371,772 mil. eur.

Príjmy NDS z výberu mýta na budúci rok by mali predstavovať 158,048 mil. eur. V tomto roku mali pôvodne dosiahnuť 182,8 mil. eur, ale reálne by sa malo vybrať 154,675 mil. eur, zhruba na úrovni minulého roka.

Tržby z predaja diaľničných nálepiek sú o rok plánované vo výške 51,735 mil. eur a v tomto roku majú byť 49,271 mil. eur. Iné vlastné zdroje by mali v ďalšom roku dosiahnuť 5,693 mil. eur, keď v terajšom roku mali dosiahnuť 6,717 mil. eur a očakávané sú 5,6 mil. eur.

V rámci použitia vlastných zdrojov majú náklady NDS na fungovanie mýta o rok dosiahnuť 80,359 mil. eur. V tomto roku mali byť 89,433 mil. eur, ale podľa očakávania budú len 70,260 mil. eur.

Náklady na výrobu a províziu z predaja diaľničných nálepiek v nasledujúcom roku by mali predstavovať 3,361 mil. eur. Plán na tento rok bol 3,213 mil. eur, konečná suma by mala byť 3,158 mil. eur.

Investície na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlociest z vlastných prostriedkov spoločnosti majú v ďalšom roku klesnúť na 18,128 mil. eur. Predpokladalo sa, že v tomto roku dosiahnu 86,114 mil. eur, reálne by to malo byť 28,544 mil. eur.

Na výstavbu diaľničnej siete zo zdrojov Operačného programu Doprava (OPD) by malo ísť o rok navyše 628,297 mil. eur, z čoho peniaze Európskej únie majú tvoriť 373,333 mil. eur, spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 65,881 mil. eur a ďalšie zdroje štátu 189,083 mil. eur.

V tomto roku malo ísť z OPD na tento účel 439,577 mil. eur, reálne by to malo byť len 151,669 mil. eur.

Výdavky z vlastných prostriedkov NDS na opravy a údržbu diaľnic a rýchlostných komunikácií v budúcom roku sú plánované vo výške 32,833 mil. eur.

V tomto roku mali dosiahnuť 39,671 mil. eur a v skutočnosti sa očakávajú vo výške 29,676 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu má ísť o rok na tento cieľ ešte 28,5 mil. eur a v tomto roku 28,334 mil. eur.

Na ostatné režijné náklady plánuje NDS o rok použiť 26,095 mil. eur. Namiesto plánovaných 26 mil. eur v tomto roku majú ostatné výdavky podľa očakávania dosiahnuť 27,260 mil. eur.

Na splátku istiny úverov v budúcom roku má ísť podobne ako doteraz 37,177 mil. eur, aj keď v tomto roku to malo byť 48,469 mil. eur. Na zaplatenie úrokov je o rok určených 17,523 mil. eur namiesto v terajšom roku plánovaných 20,387 mil. eur a očakávaných 13,472 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 611
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 560
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 300
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 860
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 970
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 094
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 036
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 620

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.