NDS vlani zdvojnásobila zisk

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. dosiahla v minulom roku zisk 37,867 mil. eur, čo bolo viac o 94,9 % oproti roku 2010, keď zarobila 19,431 mil. eur.

BRATISLAVA.

V tomto roku plánuje NDS hospodáriť so ziskom 5,643 mil. eur. Vyplýva to z prehľadu hospodárenia spoločností vo vlastníctve a s účasťou štátu, ktorý je súčasťou prvého návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok s výhľadom do roku 2015.

V nasledujúcich troch rokoch by mal zisk diaľničiarov podľa odhadov dosiahnuť 3,335 mil. eur, 809 tis. eur a 4,605 mil. eur.

"NDS dosiahla za rok 2011 zisk najmä z nárastu tržieb z elektronického výberu mýta a predaja diaľničných nálepiek. Ich medziročný nárast bol okolo 24 mil. eur,“ informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Podnikateľský plán NDS na tento rok je podľa neho v procese posudzovania a preto nie je možné vyjadriť sa k uvádzanému plánovanému poklesu hospodárskeho výsledku.

Okrem NDS zatiaľ nezverejnili výročnú správu za rok 2011 viaceré spoločnosti v pôsobnosti rezortu dopravy. Dôvodom je, že ich výročné správy ešte neschválili valné zhromaždenia, čiže akcionári - ministerstvo dopravy a v prípade bratislavského letiska aj Fond národného majetku SR.

"Podľa Obchodného zákonníka má byť účtovná závierka a výročná správa schválená valným zhromaždením do troch mesiacov po ich predložení akcionárovi,“ uviedol Kóňa.

Celkové vlastné zdroje NDS bez transferu zo štátneho rozpočtu vlani dosiahli 208,135 mil. eur a medziročne vzrástli o 8,2 %. Z toho príjmy z výberu mýta stúpli o 9,2 % na 153,947 mil. eur a tržby z predaja diaľničných nálepiek v objeme 46,246 mil. eur boli vyššie o 36,6 %.

Iné vlastné zdroje vo výške 7,941 mil. eur boli nižšie o 54,65 %. Celkový objem cudzích zdrojov NDS vlani dosiahol 408,949 mil. eur a medziročne klesol o 8,3 %.

Z vlastných zdrojov použila NDS vlani 196,792 mil. eur, čo bolo medziročne viac o 2,3 %. Z toho najvyššie boli náklady na elektronické mýto, a to 102,580 mil. eur, keď oproti roku 2010 sa znížili o 4 %.

Na opravy a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest z vlastných zdrojov NDS išlo 16,112 mil. eur, čiže 2,9-krát viac ako rok predtým, investície do prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest dosiahli 8,602 mil. eur, teda o 0,7 % viac.

Náklady na výrobu a províziu z predaja diaľničných nálepiek vo výške 2,924 mil. eur stúpli o 44 %. Ostatné režijné náklady tvorili 18,228 mil. eur a klesli o 13,2 %. Splátka istiny úverov podobne ako predtým predstavovala 37,177 mil. eur a úrokov 11,167 mil. eur.

Zo zdrojov Operačného programu Doprava (OPD) vlani použila NDS na výstavbu diaľnic a rýchlociest 82,894 mil. eur, čo bolo medziročne trojnásobne menej.

Z toho peniaze Európskej únie predstavovali 50,463 mil. eur, spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 8,928 mil. eur a ďalšie prostriedky štátu 23,504 mil. eur.

Zdroje štátneho rozpočtu na opravy a údržbu diaľnic a rýchlociest dosiahli 28,816 mil. eur. Investície NDS zo štátneho rozpočtu mimo OPD vrátane vlastných zdrojov v minulom roku dosiahli 64,170 mil. eur, čo bolo medziročne tri a pol krát menej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 622
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 273
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 380
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 398
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 870
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 573
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 140
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 051
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 464

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop