BRUSEL. Podpísal sa pod to nárast výrobných nákladov, slabší dopyt v Európe a investície v Afrike.
Spoločnosť v stredu informovala, že jej čistý zisk bez započítania jednorazových položiek klesol na 705 mil. eur, zatiaľ čo analytici oslovení agentúrou Reuters očakávali zisk v sledovanom období v sume 737 mil. eur.
Prevádzkový zisk spoločnosti počas januára až júna klesol v západnej aj východnej Európe, rástol však v iných regiónoch.
Heineken ďalej uviedol, že dopyt po pive bude v druhej polovici tohto roka aj naďalej potláčaný a zvýraznil tak potrebu expanzie na rýchlejšie rastúcich trhoch, ako napríklad juhovýchodná Ázia, kde sa snaží prevziať kontrolu nad podnikom Asia Pacific Breweries (APB).
Skupina Heineken pôsobí aj na slovenskom trhu, a to prostredníctvom spoločnosti Heineken Slovensko. Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom.
Trhový podiel spoločnosti na slovenskom trhu predstavuje takmer 45 %. Heineken Slovensko vybudovalo v Hurbanove najväčšiu sladovňu v strednej a východnej Európe. Celkové investície firmy dosiahli výšku približne 216 mil. eur.