BRATISLAVA.
Ako agentúru SITA informoval rezortný hovorca Martin Kóňa, ministerstvo ako verejný obstarávateľ v súčasnosti pokračuje vo vyhodnocovaní splnenia podmienok účasti, ktoré vo svojich ponukách predložili jednotliví uchádzači.
Od otvárania ponúk v oboch verejných súťažiach uplynulo už viac ako desať mesiacov. Bývalé vedenie ministerstva dopravy na čele s Jánom Figeľom (KDH) vyhlásilo obe verejné súťaže ešte minulý rok v lete a ponuky sa otvárali v októbri.
Podľa pôvodných zámerov mali byť koncesionár pre prevádzku letiska v Bratislave počas tridsať rokov i strategický investor pre Cargo vybraní v júni tohto roka. Po páde vlády Ivety Radičovej rezort dopravy pokračoval vo vyhodnocovaní ponúk, ale rozhodnutie o výbere poradcov nechal pre nové vedenie, ktoré vzišlo po marcových voľbách.
V tendri na poradcu pre výber koncesionára bratislavského letiska dostalo ministerstvo dopravy jedenásť ponúk. Predpokladaná cena za poradenské služby bola 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Najnižšiu cenu podľa informácií agentúry SITA predložila spoločnosť Deloitte vo výške 899 tis. eur. Poradenské služby v tomto prípade majú trvať 24 mesiacov.
V súťaži na výber poradcu pre Cargo za predpokladanú cenu tiež 2 mil. eur dostal rezort dopravy dvanásť ponúk. Šiesti uchádzači predložili ponuky na finančné aj právne poradenstvo, keďže tender je rozdelený na dve časti. Najnižšiu cenu podľa neoficiálnych informácií mala predložiť spoločnosť PricewaterhouseCoopers.
Poradenstvo pre finančné služby má trvať 18 mesiacov a pre právne služby 22 mesiacov. Predošlé vedenie ministerstva dopravy plánovalo predať najmenej 66 % akcií Carga. Súčasná vláda Smeru-SD je proti privatizácii strategických spoločností.