Eurofondy podporia zamestnanie 2-tisíc vodičov

Dopravné spoločnosti budú môcť s finančnou podporou Európskej únie vytvoriť predbežne okolo dvetisíc pracovných miest pre vodičov spomedzi mladých nezamestnaných do 29 rokov.

BRATISLAVA. Náklady na získanie vodičského oprávnenia a preškolenie záujemcov o profesiu vodiča v trvaní 280 hodín budú hradené na 95 % z eurofondov a zvyšných 5 % zaplatia dopravcovia.

Pracovné miesta pre vodičov s podporou Európskej únie majú dopravné spoločnosti garantovať počas dvoch rokov. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia spolupracuje na príprave projektu s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny. To by malo vyhlásiť výzvu o získanie finančného príspevku z Európskej únie pravdepodobne na jeseň tohto roku.

"Tento projekt sa týka všetkých dopravných spoločností, čiže nielen členov nášho združenia. Predpokladáme, že dopravná spoločnosť by si z radov nezamestnaných na úrade práce vybrala uchádzačov, ktorí by o toto zamestnanie mali záujem," povedal v pondelok na stretnutí s médiami nový prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek. Prostredníctvom úradov práce by sa podľa neho mladí nezamestnaní preškolili na funkciu vodičov.

Mladí ľudia podľa skúseností dopravcov by o prácu vodiča aj mali záujem, ale odrádzajú ich viaceré problémy. Napríklad získanie vodičského preukazu a základnej kvalifikácie na výkon tohto povolania stojí okolo 2 tis. až 2,2 tis. eur.

"Pre mladých ľudí a ešte na úrade práce je problémom tieto prostriedky dať dokopy. Vítame pomoc ministerstva práce a sociálnych vecí v tomto smere. Uvidíme, ako na túto výzvu zareagujú dopravné spoločnosti a záujemcovia," uviedol Honíšek. Priemerný príjem vodičov je podľa neho vyšší ako vo viacerých iných profesiách. Záujemcom o prácu vodiča sťažujú rozhodovanie aj jej náročnosť a zodpovednosť, ktorú vyžadujú nielen dopravcovia, ale aj kontrolné orgány.

Dopravné spoločnosti, ktoré na zamestnanie mladých vodičov získajú peniaze z Európskej únie, budú musieť doplácať k ich priemernej mzde. "Za minimálnu mzdu ľudia túto funkciu určite nebudú vykonávať. Projekt je nastavený zhruba tak, že pol roka by dopravná spoločnosť dostávala prostriedky na vytvorené pracovné miesto," dodal Honíšek. Išlo by o mzdu na minimálnej úrovni a odvody, ale zvyšok do priemernej mzdy bude musieť zaplatiť dopravná spoločnosť.

Dopravcovia v súčasnosti pociťujú nedostatok vodičov, čo podľa nich súvisí aj s tým, že v minulosti bolo získanie vodičského oprávnenia oveľa jednoduchšie ako v súčasnosti. Ďalším problémom je, že priemerný vek vodičov sa zvyšuje, odchádzajú na dôchodok a mladší ich nenahrádzajú, tak ako by bolo potrebné.

Podľa jedného prieskumu podiel vodičov do 30 rokov dosahuje zhruba 9 % a vodičov nad 50 rokov je približne tretina. ČESMAD navrhuje, aby držitelia osvedčení o odbornej spôsobilosti, ktoré získali z minulosti, mali uznanú desaťročnú prax a boli oslobodení od povinnosti od opätovného preskúšania.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 445
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 220
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 131
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 098
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 006
  6. Kam do tepla v januári? 1 741
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 360
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 193
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 055
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 932

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.