Eurofondy podporia zamestnanie 2-tisíc vodičov

Dopravné spoločnosti budú môcť s finančnou podporou Európskej únie vytvoriť predbežne okolo dvetisíc pracovných miest pre vodičov spomedzi mladých nezamestnaných do 29 rokov.

BRATISLAVA. Náklady na získanie vodičského oprávnenia a preškolenie záujemcov o profesiu vodiča v trvaní 280 hodín budú hradené na 95 % z eurofondov a zvyšných 5 % zaplatia dopravcovia.

Pracovné miesta pre vodičov s podporou Európskej únie majú dopravné spoločnosti garantovať počas dvoch rokov. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia spolupracuje na príprave projektu s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny. To by malo vyhlásiť výzvu o získanie finančného príspevku z Európskej únie pravdepodobne na jeseň tohto roku.

"Tento projekt sa týka všetkých dopravných spoločností, čiže nielen členov nášho združenia. Predpokladáme, že dopravná spoločnosť by si z radov nezamestnaných na úrade práce vybrala uchádzačov, ktorí by o toto zamestnanie mali záujem," povedal v pondelok na stretnutí s médiami nový prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek. Prostredníctvom úradov práce by sa podľa neho mladí nezamestnaní preškolili na funkciu vodičov.

Mladí ľudia podľa skúseností dopravcov by o prácu vodiča aj mali záujem, ale odrádzajú ich viaceré problémy. Napríklad získanie vodičského preukazu a základnej kvalifikácie na výkon tohto povolania stojí okolo 2 tis. až 2,2 tis. eur.

"Pre mladých ľudí a ešte na úrade práce je problémom tieto prostriedky dať dokopy. Vítame pomoc ministerstva práce a sociálnych vecí v tomto smere. Uvidíme, ako na túto výzvu zareagujú dopravné spoločnosti a záujemcovia," uviedol Honíšek. Priemerný príjem vodičov je podľa neho vyšší ako vo viacerých iných profesiách. Záujemcom o prácu vodiča sťažujú rozhodovanie aj jej náročnosť a zodpovednosť, ktorú vyžadujú nielen dopravcovia, ale aj kontrolné orgány.

Dopravné spoločnosti, ktoré na zamestnanie mladých vodičov získajú peniaze z Európskej únie, budú musieť doplácať k ich priemernej mzde. "Za minimálnu mzdu ľudia túto funkciu určite nebudú vykonávať. Projekt je nastavený zhruba tak, že pol roka by dopravná spoločnosť dostávala prostriedky na vytvorené pracovné miesto," dodal Honíšek. Išlo by o mzdu na minimálnej úrovni a odvody, ale zvyšok do priemernej mzdy bude musieť zaplatiť dopravná spoločnosť.

Dopravcovia v súčasnosti pociťujú nedostatok vodičov, čo podľa nich súvisí aj s tým, že v minulosti bolo získanie vodičského oprávnenia oveľa jednoduchšie ako v súčasnosti. Ďalším problémom je, že priemerný vek vodičov sa zvyšuje, odchádzajú na dôchodok a mladší ich nenahrádzajú, tak ako by bolo potrebné.

Podľa jedného prieskumu podiel vodičov do 30 rokov dosahuje zhruba 9 % a vodičov nad 50 rokov je približne tretina. ČESMAD navrhuje, aby držitelia osvedčení o odbornej spôsobilosti, ktoré získali z minulosti, mali uznanú desaťročnú prax a boli oslobodení od povinnosti od opätovného preskúšania.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  3. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  4. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  7. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  8. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  9. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  10. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 773
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 530
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 753
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 402
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 979
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 639
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 697
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 099
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 420
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 328

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Na prvého mája hádzal po súdruhoch vajcia. Trafil a šiel sedieť do Ilavy

Vladimír Červeň sa už odmalička do sveta budovateľských hesiel a komunistického blahobytu obohnaného ostnatým drôtom nehodil.

KOMENTÁRE

Z celého sveta: Ako sa karikaturisti smiali z Donalda Trumpa

Karikatúry Trumpa z celého sveta.

KULTÚRA

Slovenskí džezmeni sú skvelí. Chýba im však originalita

Kritika zaznela na odovzdávaní Cien Esprit za najlepší slovenský džezový album.

Neprehliadnite tiež

Dopyt po starších bytoch v okrajových častiach Bratislavy stúpol

Jednotková cena starších bytov v Bratislave sa znížila.

Otcovia dostanú po narodení dieťaťa platené voľno. Koľko bude trvať?

Voľno pre otcov sa snaží presadiť Európska komisia, už o ňom hovorí aj premiér Fico.

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop