HONGKONG.
Čistý zisk podniku za tri mesiace do konca júna vzrástol o 30 % na 141,4 milióna USD (115,18 milióna eur) zo 108,8 milióna eur. Analytici pritom odhadovali, že Lenovo v sledovanom období zarobí v priemere 131,2 milióna USD.
Dôvodom lepšieho ako očakávaného zisku je veľký dopyt po laptopoch ThinkPad, ktoré si vďaka agresívnej cenovej politike získavajú čoraz väčší podiel na globálnom trhu. Aj zámorské akvizície a rýchlo rastúci domáci trh pomohli Lenovu zvýšiť zisk. Na druhej strane, aj čínsky koncern pociťuje dôsledky slabnúceho dopytu po osobných počítačoch, a tiež veľký tlak konkurencie na trhu s tabletmi a smartfónmi.
Tržby čínskej spoločnosti sa v sledovanom období zvýšili medziročne o 35 % na 8,01 miliardy USD.
Globálny odbyt počítačov vrátane laptopov ThinkPad v období apríl-jún stúpol o 15 %. Podiel čínskej firmy na svetovom trhu dosiahol 14,9 %. Lenovo už tak dýcha na chrbát najväčšiemu svetovému výrobcovi počítačov Hewlett-Packard, ktorý má podľa výskumného inštitútu IDC 15,5-% podiel a podľa ústavu Gartner 14,9-% podiel na globálnom trhu.
Motorom rastu tržieb Lenovo je predovšetkým rýchlo expandujúci čínsky trh, ktorý sa podieľa 42 % na celkových tržbách koncernu. Presnejšie, tržby Lenovo v Číne v 1. kvartáli stúpli o 24 % na 3,52 miliardy USD. Obrat koncernu v Severnej Amerike sa zvýšil o 6,8 % na 1,18 miliardy USD a tržby v Európe a na Blízkom východe stúpli o 62 % na 1,58 miliardy USD.
Lenovu pomohli pri zvyšovaní podielu na svetovom trhu aj akvizície v uplynulých rokoch, a to predovšetkým kúpa divízie výroby počítačov od amerického koncernu International Business Machines (IBM) v roku 2005 a tiež vytvorenie spoločného podniku s japonskou firmou NEC a kúpa nemeckého výrobcu multimediálnych produktov Medion AG v minulom roku.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.