KODAŇ. Na príčine bolo nezvyčajne daždivé počasie v severnej a západnej Európe, ktoré malo negatívny vplyv na odbyt piva na týchto trhoch. Aj zvýšenie nákladov na reklamu skresalo príjmy pivovaru.
Zisk Carlsbergu pred úrokmi, zdanením a jednorazovými položkami za tri mesiace do konca júna klesol medziročne o 6,1 % na 3,47 miliardy dánskych korún (466,18 milióna eur). Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg pritom odhadovali, že pivovar zarobí v 2. kvartáli v priemere 3,9 miliardy DKK.
Tržby koncernu, ktorý je štvrtým najväčším producentom piva na svete, v sledovanom období stúpli o 4,5 % na 19,59 miliardy DKK.
Príjmy Carlsbergu v Ázii však prudko vzrástli a jeho podiel na ruskom trhu sa v 2. kvartáli zvýšil na 37,3 %. Koncern preto nezmenil svoj odhad pre tento rok a stále očakáva, že jeho prevádzkový zisk dosiahne podobnú úroveň ako vlani, keď zarobil 9,82 miliardy DKK.
Carlsberg pôsobí v 150 krajinách a vyrába zhruba 300 značiek piva. Väčšinu zisku generuje v severnej a západnej Európe, konkrétne vlani to bolo 49 %, zatiaľ čo jeho východoeurópska divízia sa podieľala na celkových príjmoch 39 %.
Ale tržby koncernu na východe kontinentu sa vytrvalo zvyšujú, v uplynulom kvartáli napríklad stúpli medziročne o 6 %, kým v západnej a severnej Európe klesli o 1 %. A v Ázii zaznamenal Carlsberg v období apríl-jún nárast tržieb o 41 %.