Každý, kto si kúpi 4 sirupy, dostane hodinky zdarma, tvrdila firma. Niekto ale hodinky nedostal, pretože sa minuli.
BRATISLAVA. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu uznala 13. augusta na svojom zasadnutí za opodstatnenú sťažnosť na etiketu s textom "Každý vyhráva hodinky za 4 sirupy!" zadávateľa LINEA NIVNICE. TASR informovala o tom Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
Sťažovateľ, ktorým je fyzická osoba, poukazuje na súťaž, ktorej text je na etikete výrobku umiestnený v znení "Každý vyhráva hodinky za 4 sirupy!" Fyzická osoba si v čase platnosti súťaže zakúpila štyri sirupy a zaslala kódy prostredníctvom SMS, pričom dostala spätnú odpoveď. V nej zadávateľ uviedol skutočnosť, že hodinky už nie sú dostupné z dôvodu vyčerpania zásob.
"Arbitrážna komisia po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená," uviedla Rajčáková.
Dodala, že Rada dospela k názoru, že tvrdenie v znení "Každý vyhráva hodinky za 4 sirupy" môže jednoznačne vyvolať dojem, že každý, kto splní podmienky súťaže, kúpi a pošle SMS za štyri sirupy, skutočne vyhrá hodinky, čo však nemusí byť pravda, keďže ako aj zadávateľ pripustil, počet hodiniek bol limitovaný.
Podľa AK RPR nie je postačujúce, že výrobca uviedol konkrétne podmienky súťaže na internetovej stránke, mal venovať zvýšenú pozornosť umiestneniu informácie o limitovanom počte hodiniek priamo na etikete výrobku.