AKRON. Čistý zisk amerického výrobcu pneumatík Goodyear Tire & Rubber sa v 2. štvrťroku tohto roka medziročne viac ako zdvojnásobil. Vďačí za to nižším nákladom na suroviny, ktoré mu pomohli nahradiť slabšie príjmy z predaja.
Čistý zisk najväčšieho výrobcu pneumatík v USA sa za tri mesiace do konca júna 2012 vyšplhal na 85 miliónov USD (69,20 milióna eur), čo predstavuje 33 centov na akciu, a to zo 40 miliónov USD alebo 16 centov na akciu v 2. kvartáli 2011.
Bez započítania jednorazových položiek dosiahol Goodyear zisk 57 centov/akcia a prekonal tak odhad analytikov z Wall Street, ktorí mu predpovedali zisk 45 centov na akciu.
Tržby spoločnosti v sledovanom období klesli medziročne o 8,4 % na 5,15 miliardy USD. Na príčine sú problémy eurozóny, ktoré znížili dopyt po produktoch firmy v Európe. Goodyear preto upravil svoj odhad predaja v tomto roku a najnovšie očakáva, že klesne o 5 až 7 % v porovnaní s vlaňajškom.
Informovali o tom agentúry Bloomberg a AP.