
-
Predaj áut vybraných automobiliek v Európe v júni 2012 (medziročné porovnanie) :
Skupina:
Volkswagen: +4,3 %
Fiat: –16,7 %
PSA –8,3 %
KIA: +25,8 %
Hyundai: +23,5 %
Renault: –3,7 %
Toyota: +20,6 %
Zdroj: ACEA
Dlhová kríza výrazne poznačila aj automobilky, ktoré majú silné postavenie v južných krajinách eurozóny.
Agentúrnu správu sme o 21:30 nahradili autorským textom.
BRATISLAVA. Volkswagen má príliš agresívnu cenovú stratégiu, tvrdí šéf talianskej automobilky Fiat Sergio Marchionne. „Pri tvorbe cien aj pri maržiach je to masaker,“ povedal podľa agentúry Reuters pre International Herald Tribune.
Volkswagen podľa Marchionneho zneužíva krízu, keď sa agresívnymi zľavami snaží získať trhové podiely.
Európsku komisiu preto šéf Fiatu žiada, aby zakročila a pomohla automobilovému sektoru, ktorý má problém s nadmernými kapacitami.
Volkswagen odmietol kritiku Fiatu, že vedie cenovú vojnu. „Pôsobíme v konkurenčnom prostredí,“ povedal šéf predaja nemeckej automobilky Christian Klingler. Tlak na ceny predpokladá aj v ďalšom období.
Fiatu sa darí menej
Talianskej skupine Fiat klesol v júni medziročný predaj áut v Európe takmer o sedemnásť percent. Nemeckému koncernu Volkswagen stúpol o štyri percentá.
V prvom polroku nemecká automobilka vytvorila prevádzkový zisk vo výške 6,49 miliardy eur. To je medziročne viac takmer o sedem percent.
Predaju jednotlivých značiek áut v rámci skupiny Volkswagen sa však nedarilo rovnako. Kým napríklad predaj vozidiel Škoda medziročne stúpol o sedem percent, predaj vozidiel Seat klesol o 12,6 percenta.
Predaj na juhu stagnuje
Dlhová kríza v eurozóne do značnej miery poznačila predaj áut najmä v južnej Európe. V Taliansku sa v júni predaj áut medziročne prepadol o 24 percent, v Španielsku o 12 percent a vo Francúzsku o necelé percento.
Skupina PSA Peugeot Citroën už avizovala, že chce prepustiť 8000 zamestnancov a zatvoriť fabriku v d'Aulnay-sous-Bois.