FRANKFURT. Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi spoločnosť Puma dnes oznámila, že zredukuje škálu svojich výrobkov a obmedzí nákladné dohody o sponzorstve, aby zmiernila negatívny vplyv slabého odbytu v Európe na svoje hospodárske výsledky a dobehla súperov na významných trhoch v Číne a USA.
Čistý zisk tretieho najväčšieho výrobcu športových potrieb v 2. kvartáli 2012 klesol o 29 % na 26,7 milióna eur z 37,6 milióna eur v rovnakom období minulého roka.
Globálne tržby spoločnosti, v ktorej má kontrolný podiel francúzska skupina PPR, za tri mesiace do konca júna vzrástli medziročne o 12 % na 752,9 milióna eur. Ale odbyt na kľúčovom európskom trhu, kde generuje viac ako 40 % zo svojich tržieb, v sledovanom období klesol o 3 % oproti 2. kvartálu 2011.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.