ZURICH. Vďačí za to dopytu po hodinkách značky Omega a Longines na čínskom trhu a tiež tržbám svojej divízie komponentov.
Čistý zisk švajčiarskej spoločnosti za prvých šesť mesiacov 2012 sa zvýšil na 720 miliónov švajčiarskych frankov (599,50 milióna eur) z 575 miliónov CHF v rovnakom období minulého roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, očakávali, že stúpne na 672 miliónov CHF.
Prevádzkový zisk koncernu sa v sledovanom období vyšplhal na 903 miliónov CHF zo 756 miliónov CHF a prekonal aj odhady analytikov, ktorí predpovedali, že dosiahne 862 miliónov CHF.
Dôvodom lepších ako očakávaných výsledkov je veľký dopyt po hodinkách z produkcie Swatch Group v ázijsko-tichomorskom regióne, najmä v Číne. Najľudnatejšia ázijská krajina je zároveň najrýchlejšie sa rozvíjajúcim trhom s luxusným tovarom a do roku 2014 by sa mohla stať v tomto segmente svetovou dvojkou po Európe, ktorá si drží prvenstvo.
Tržby Swatch Group od začiatku januára do konca júna 2012 vzrástli medziročne o 14 % na 3,85 miliardy CHF.
Aj prevádzkový zisk divízie komponentov, ktorá dodáva súčiastky ďalším výrobcom hodiniek, v 1. polroku výrazne vzrástol, a to o 49 %.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.