Prieskum: Vernostnú kartu vlastní takmer 90 percent Slovákov

Podiel ľudí, ktorí na Slovensku vlastnia vernostnú kartu, je asi o pätinu vyšší v porovnaní so susednou Českou republikou.

BRATISLAVA. Zatiaľ čo na Slovensku vlastní vernostnú kartu takmer 90 percent Slovákov, u našich západných susedov je to 70 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval v marci 2012 na vzorke 1300 respondentov vo veku 15 až 65 rokov na Slovensku (650) a v Českej republike (650).

Ľudia na Slovensku vlastnia v priemere štyri vernostné karty a tri nosia so sebou v peňaženke. V Českej republike je ich počet o niečo nižší. Ľudia tam vlastnia v priemere tri vernostné karty a dve majú pri sebe. Najčastejšie ide o karty obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

V posledných troch rokoch firmy na Slovensku aj v Českej republike významne investujú do interakcie so zákazníkom vo forme budovania lojalitných programov. Dobre nastavený vernostný program významne zvyšuje sympatie k značke a motivuje zákazníka k častejším návštevám predajného miesta. Až 85 percent vlastníkov vernostnej karty v Českej republike a na Slovensku uviedlo vyššiu frekvenciu nákupov u poskytovateľa klubu a odhodlanosť uňho aj naďalej nakupovať.

Od vernostných programov ľudia v oboch krajinách očakávajú hlavne zľavy a nižšie ceny. Zaujímavé sú pre nich aj programy, kde sa zbierajú body, vracajú sa peniaze z nákupu, poskytujú zľavové kupóny a rôzne darčeky. Najobľúbenejšie sú práve tie programy, kde je ponuka zaujímavých výhod široká, kombinovateľná a časové obmedzenie benefitov nie je príliš limitujúce.

Zaujímavým zistením prieskumu je, že napriek tomu, že členovia klubu sa cítia byť dostatočne informovaní, až tretina vlastníkov lojalitných kariet nie je spokojná s výhodami, ktoré im členstvo v klube ponúka. Zároveň asi tretina ľudí v oboch krajinách má pocit, že firma, kde sú členmi vernostného klubu, sa o nich dostatočne nestará. Rovnaký podiel ľudí s vernostnou kartou dokonca nepozná konkrétne benefity členstva v klube.

"Pochopenie, a tým pádom využívanie členstva, je dnes komplikované napríklad zložitými podmienkami alebo príliš častým kontaktom členov s rôznymi a najmä necielenými výhodami. Budúcnosť lojality je dnes úplne v rukách firiem, tie musia prispôsobovať svoju ponuku, komunikáciu a kvalitu predaja potrebám zákazníka," uviedol generálny riaditeľ GfK Czech & GfK Slovakia Martin Mravec.

Na Slovensku je vlastníctvo vernostnej karty rozšírenejšie. Okrem iného je to spôsobené aj tým, že na Slovensku má rozšírený vernostný program viac obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 14 798
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 905
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 570
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 104
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 781
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 468
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 467
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 461
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 262
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 181

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.