Prieskum: Vernostnú kartu vlastní takmer 90 percent Slovákov

Podiel ľudí, ktorí na Slovensku vlastnia vernostnú kartu, je asi o pätinu vyšší v porovnaní so susednou Českou republikou.

BRATISLAVA. Zatiaľ čo na Slovensku vlastní vernostnú kartu takmer 90 percent Slovákov, u našich západných susedov je to 70 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval v marci 2012 na vzorke 1300 respondentov vo veku 15 až 65 rokov na Slovensku (650) a v Českej republike (650).

Ľudia na Slovensku vlastnia v priemere štyri vernostné karty a tri nosia so sebou v peňaženke. V Českej republike je ich počet o niečo nižší. Ľudia tam vlastnia v priemere tri vernostné karty a dve majú pri sebe. Najčastejšie ide o karty obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

V posledných troch rokoch firmy na Slovensku aj v Českej republike významne investujú do interakcie so zákazníkom vo forme budovania lojalitných programov. Dobre nastavený vernostný program významne zvyšuje sympatie k značke a motivuje zákazníka k častejším návštevám predajného miesta. Až 85 percent vlastníkov vernostnej karty v Českej republike a na Slovensku uviedlo vyššiu frekvenciu nákupov u poskytovateľa klubu a odhodlanosť uňho aj naďalej nakupovať.

Od vernostných programov ľudia v oboch krajinách očakávajú hlavne zľavy a nižšie ceny. Zaujímavé sú pre nich aj programy, kde sa zbierajú body, vracajú sa peniaze z nákupu, poskytujú zľavové kupóny a rôzne darčeky. Najobľúbenejšie sú práve tie programy, kde je ponuka zaujímavých výhod široká, kombinovateľná a časové obmedzenie benefitov nie je príliš limitujúce.

Zaujímavým zistením prieskumu je, že napriek tomu, že členovia klubu sa cítia byť dostatočne informovaní, až tretina vlastníkov lojalitných kariet nie je spokojná s výhodami, ktoré im členstvo v klube ponúka. Zároveň asi tretina ľudí v oboch krajinách má pocit, že firma, kde sú členmi vernostného klubu, sa o nich dostatočne nestará. Rovnaký podiel ľudí s vernostnou kartou dokonca nepozná konkrétne benefity členstva v klube.

"Pochopenie, a tým pádom využívanie členstva, je dnes komplikované napríklad zložitými podmienkami alebo príliš častým kontaktom členov s rôznymi a najmä necielenými výhodami. Budúcnosť lojality je dnes úplne v rukách firiem, tie musia prispôsobovať svoju ponuku, komunikáciu a kvalitu predaja potrebám zákazníka," uviedol generálny riaditeľ GfK Czech & GfK Slovakia Martin Mravec.

Na Slovensku je vlastníctvo vernostnej karty rozšírenejšie. Okrem iného je to spôsobené aj tým, že na Slovensku má rozšírený vernostný program viac obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 694
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 044
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 996
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 798
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 916
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 662
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 210
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 588
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 216

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

KOMENTÁRE

Lajčák je ďalší, ktorý nehovoril verejnosti pravdu

Záujmové skupiny už nepotrebujú porušovať zákon, ony ho novelizujú.

KULTÚRA

Keď sa Slovák vyberie do sveta. OUT má za sebou historickú premiéru v Cannes

Režisér Kristóf priniesol hrdinu z východu.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.