Prieskum: Vernostnú kartu vlastní takmer 90 percent Slovákov

Podiel ľudí, ktorí na Slovensku vlastnia vernostnú kartu, je asi o pätinu vyšší v porovnaní so susednou Českou republikou.

BRATISLAVA. Zatiaľ čo na Slovensku vlastní vernostnú kartu takmer 90 percent Slovákov, u našich západných susedov je to 70 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval v marci 2012 na vzorke 1300 respondentov vo veku 15 až 65 rokov na Slovensku (650) a v Českej republike (650).

Ľudia na Slovensku vlastnia v priemere štyri vernostné karty a tri nosia so sebou v peňaženke. V Českej republike je ich počet o niečo nižší. Ľudia tam vlastnia v priemere tri vernostné karty a dve majú pri sebe. Najčastejšie ide o karty obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

V posledných troch rokoch firmy na Slovensku aj v Českej republike významne investujú do interakcie so zákazníkom vo forme budovania lojalitných programov. Dobre nastavený vernostný program významne zvyšuje sympatie k značke a motivuje zákazníka k častejším návštevám predajného miesta. Až 85 percent vlastníkov vernostnej karty v Českej republike a na Slovensku uviedlo vyššiu frekvenciu nákupov u poskytovateľa klubu a odhodlanosť uňho aj naďalej nakupovať.

Od vernostných programov ľudia v oboch krajinách očakávajú hlavne zľavy a nižšie ceny. Zaujímavé sú pre nich aj programy, kde sa zbierajú body, vracajú sa peniaze z nákupu, poskytujú zľavové kupóny a rôzne darčeky. Najobľúbenejšie sú práve tie programy, kde je ponuka zaujímavých výhod široká, kombinovateľná a časové obmedzenie benefitov nie je príliš limitujúce.

Zaujímavým zistením prieskumu je, že napriek tomu, že členovia klubu sa cítia byť dostatočne informovaní, až tretina vlastníkov lojalitných kariet nie je spokojná s výhodami, ktoré im členstvo v klube ponúka. Zároveň asi tretina ľudí v oboch krajinách má pocit, že firma, kde sú členmi vernostného klubu, sa o nich dostatočne nestará. Rovnaký podiel ľudí s vernostnou kartou dokonca nepozná konkrétne benefity členstva v klube.

"Pochopenie, a tým pádom využívanie členstva, je dnes komplikované napríklad zložitými podmienkami alebo príliš častým kontaktom členov s rôznymi a najmä necielenými výhodami. Budúcnosť lojality je dnes úplne v rukách firiem, tie musia prispôsobovať svoju ponuku, komunikáciu a kvalitu predaja potrebám zákazníka," uviedol generálny riaditeľ GfK Czech & GfK Slovakia Martin Mravec.

Na Slovensku je vlastníctvo vernostnej karty rozšírenejšie. Okrem iného je to spôsobené aj tým, že na Slovensku má rozšírený vernostný program viac obchodných reťazcov, kde ľudia nakupujú najčastejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 730
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 552
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 842
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 620
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 818
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 328
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 123
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 648
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 988
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Ceny ropy vzrástli

Trhy zareagovali na pokles zásob komodity v USA.

Ex-manažér koncernu ABB spreneveril sto miliónov dolárov

Motívom trestnej činnosti bolo zrejme "iba" osobné obohatenie.

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop