Investície do bánk investori stále považujú za riskantné

Investori považujú veľké banky za riskantnejšie ako pred vypuknutím finančnej krízy pred piatimi rokmi a pravdepodobne ich za také už navždy budú považovať.

NEW YORK. Uviedla to vo svojej správe Moody's Analytics, ktorá je sesterskou spoločnosťou ratingovej agentúry Moody's.

Riziková prirážka k záväzkom bánk sa "pravdepodobne nikdy nevráti na bývalé úrovne, a to ani v USA ani v Európe", uvádza sa v správe Moody's Analytics. Poistenie proti bankrotu veľkých amerických a európskych bánk je stále takmer 20-krát vyššie, ako bolo začiatkom júla 2007.

Ďalšími dôvodmi pre pretrvávajúce obavy medzi investormi sú kroky vlád, ktoré nútia veriteľov znášať väčší podiel strát vyplývajúcich z budúcich zlyhaní bánk.

Regulátori a zákonodarcovia okrem toho diskutujú o rozdelení veľkých bánk tak, aby sa oddelili vysoko rizikové aktivity od garantovaných vkladov, konštatuje správa. To by odstránilo ďalší dôvod pre vlády zachraňovať banky a všetkých jej veriteľov.

Navyše od začiatku krízy sa spochybňuje transparentnosť a presnosť finančných výkazov bánk. V Európe totiž mali mnohé banky vážne problémy po tom, ako prešli úvodným stresovým testovaním zo strany regulačných úradov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  2. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  3. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  4. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  5. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  6. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  7. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  8. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  10. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 479
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 413
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 147
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 051
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 965
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 653
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 652
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 265
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 424
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 875

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

KOMENTÁRE

Dočkáme sa ešte koalície Smeru s ĽSNS?

Za čiarou sú nielen Mizíkove dávne i nedávne výroky.

KOMENTÁRE

Danko si v Národnej rade otvoril čitáreň (Schutzov týždeň)

Smernicu z rezortu vnútra vyvinul sám Kaliňák.

Neprehliadnite tiež

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.

Prečo by otcovia mali spozornieť, keď sa od mája zvýšia materské dávky

Materská dávka dosiahne takmer čistú mzdu, získať ju môže aj otec.

Slováci počas členstva v Únii získali z rozpočtu viac ako 18,6 miliardy eur

Prostredníctvom európskych peňazí sa na Slovensku vybudovalo 155 km diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop