BRATISLAVA. S Na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) tak stavebná spoločnosť podala námietku.
"Sme presvedčení, že naše vylúčenie z dôvodu nízkej ceny nie je opodstatnené," uviedla pre TASR hovorkyňa spoločnosti Hant Miriam Bayerová. Združenie firiem, ktoré tvorí slovenský Hant spolu s talianskou spoločnosťou INC S.p.a., ponúklo v súťaži na výstavbu 15,3-km úseku diaľnice najnižšiu cenu, a to 207 miliónov eur. Štátna expertíza pritom pôvodne odhadovala náklady na výstavbu tejto časti diaľnice na vyše 507 miliónov eur.
"Cenové hladiny ponúk sú aj v iných súťažiach o niekoľko desiatok percent nižšie ako odhadované ceny," doplnila Bayerová. Súťaž na vybudovanie časti diaľnice pri Ružomberku začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v októbri minulého roka. Obálky s ponukami uchádzačov otvorila 5. marca. Doteraz však víťaza nevyhlásila a súťaž neuzavrela. Pôvodne plánovaným termínom začatia výstavby tohto úseku bol pritom jún 2012.
"Národná diaľničná spoločnosť je v procese verejného obstarávania na uvedený úsek diaľnice D1, a preto štandardne neposkytuje informácie o priebehu súťaže," konštatoval pre TASR hovorca spoločnosti Marcel Jánošík.
Súčasťou úseku diaľnice medzi Hubovou a Ivachnovou je aj dvojkilometrový tunel Čebrať. Cesta by po dostavbe mala pomôcť najmä mestu Ružomberok odľahčiť nápor áut. Diaľnica má byť financovaná z eurofondov z Operačného programu Doprava. Stavba by sa mala podľa odhadov dokončiť za tri roky. Úsekmi cesty I. triedy, ktorá v súčasnosti nahrádza túto časť diaľnice, prechádza denne 16.000 až 24.000 áut.