PARÍŽ.
Firma, ktorá je druhým najväčším európskym výrobcom áut, v piatok informovala, že jej globálny predaj áut a dodávkových vozidiel za január až jún klesol na 1,62 milióna z počtu 1,86 milióna v rovnakom období minulého roka.
"Francúzsko, Španielsko a Taliansko, ktoré sú tradične silnými trhmi značiek Peugeot a Citroën, sú v hlbokej kríze," uviedla firma vo vyhlásení. Predaj áut PSA v Európe klesol o 15 %.
Automobilka, ktorá vlani v novembri ohlásila plány na zrušenie 6 tis. pracovných miest, v prvom polroku tohto roka evidovala pokles predaja aj v Latinskej Amerike.
Dodávky na latinskoamerický trh sa zmenšili o 21 % na 122 tis. vozidiel, keďže ich poškodilo zvýšenie ciel na dovoz áut do Brazílie. Vzrástol však predaj Peugeotu v Číne, a to o 7,1 %, a v Rusku o 17 %.