Počiatek poslal na vládu zákon o dopravnom servise za 150 miliónov eur

Financovanie by malo byť zabezpečené z eurofondov, centrum by malo zamestnať sto ľudí.

BRATISLAVA. Celkové predpokladané náklady na realizáciu Národného systému dopravných informácií, ktorého súčasťou bude Národné dopravné informačné centrum, dosiahnu podľa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja maximálne 150 miliónov eur.

Prostriedky Európskej únie by sa na financovaní programu mohli podieľať sumou okolo 120 miliónov eur a štátny rozpočet 30 miliónov eur cez Operačný program Doprava v nasledujúcom programovom období 2014 až 2020.

Vyplýva to z informácií k návrhu zákona o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave, ktorý v piatok na rokovaní vlády predkladá minister dopravy Ján Počiatek.

Prevádzkovateľ neznámy

Národné dopravné informačné centrum má začať vznikať od roku 2014, pričom ročné náklady na jeho prevádzku by od roku 2015 mali tvoriť 200 tis. eur. Rezort dopravy zatiaľ nevie jednoznačne povedať, kto bude centrum prevádzkovať.

Predpokladá však, že centrum by mohlo mať okolo sto zamestnancov na pozíciách operátorov, administrátorov a pracovníkov správy a údržby.

"V prípade, že ministerstvo poverí výkonom Národného dopravného informačného centra Národnú diaľničnú spoločnosť budú výdavky na osobné náklady nulové. Rovnako je možné v budúcnosti uvažovať nad možnosťou spoplatnenia poskytovania určitého rozsahu dopravných informácií fyzickým a právnickým osobám na zmluvnom princípe," predpokladá ministerstvo.

V takom prípade by výdavky na osobné náklady boli kryté príjmami z poskytovania spoplatnených dopravných informácií, bez ohľadu na prevádzkovateľa centra.

Stúpne vraj produktivita práce

Zákon by mal po schválení v parlamente nadobudnúť účinnosť 1. októbra tohto roka, s výnimkou niektorých častí, ktoré majú byť účinné 19. januára 2013.

Investičné náklady na realizáciu konkrétnych projektov inteligentných dopravných systémov bude podľa rezortu hradiť prevádzkovateľ Národného dopravného informačného centra.

Inteligentné dopravné systémy môžu podľa predpokladov cestným prepravcom ušetriť 10 % času, 8 % finančných prostriedkov a 2 až 3 % nákladov na logistiku nákladnej dopravy.

Produktivita práce by sa tak mala zvýšiť o 3 až 10 %. Preťaženie cestných komunikácií sa môže znížiť o 2,5 % a škody spôsobené pri dopravných nehodách asi o 7 %. Lepšia spolupráca a súčinnosť môže dodatočne znížiť celkové externé náklady o 1 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.