Železnice opäť vyhodnotili podmienky v tendri na trať cez Trenčín

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ukončili opätovné vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v dva a pol roka trvajúcom tendri na modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá.

BRATISLAVA. Pre agentúru SITA to v pondelok potvrdila hovorkyňa spoločnosti Martina Pavliková. Z dôvodu pokračovania verejného obstarávania ŽSR zatiaľ nechceli uviesť bližšie informácie.

Opakované zhodnotenie toho, či účastníci splnili podmienky súťaže, nariadil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) rozhodnutím zo 17. februára tohto roka. Železnice najprv nemohli začať znovu posudzovať splnenie podmienok.

Spoločnosť Skanska podala v apríli námietky proti postupu štátneho správcu železničnej infraštruktúry a úrad pozastavil jeho konanie v tendri do rozhodnutia o námietkach. Pokračovať v hodnotení podmienok bolo možné až, keď úrad rozhodol o zastavení konania o námietkach.

Uzavretie tendra a začatie prác na modernizácii trate cez Trenčín pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu je stále v nedohľadne. "Ukončenie súťaže je vždy závislé od uchádzačov, ktorí môžu uplatniť revízne postupy, nakoľko iba jeden z nich je úspešný a ostatní sú neúspešní," uviedla Pavliková. Podľa nej zatiaľ nie je možné seriózne odpovedať na otázku o ukončení tendra.

"Všetko by bolo iba v rovine špekulácií, teórií a hypotetických záverov," dodala. Súdy ešte právoplatne nerozhodli o žalobe trnavskej spoločnosti TSS Grade, a.s. proti rozhodnutiu ÚVO, ktorý v minulosti vrátil pôvodne vylúčenú skupinu Skanska do súťaže.

Skanska v železničnom tendri na modernizáciu trenčianskej trate navrhla vykonať práce za najnižšiu cenu, a to okolo 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Združenie s TSS Grade predložilo druhú najlacnejšiu ponuku za takmer 245 mil. eur. Pôvodná predpokladaná cena prác bola vyše 296 mil. eur. TSS Grade spochybňovala priebeh súťaže, žiadala jej opätovné vyhodnotenie a poukázala na rozpor v referenciách, ktoré v tendri použil uchádzač s najlacnejšou ponukou.

Tender okrem námietok predlžujú aj súdne spory, pre ktoré je ohrozené využitie eurofondov na uvedený projekt v terajšom programovom období. Ak práce na trati pri Trenčíne nezačnú najneskôr v lete tohto roka, nebudú môcť byť dokončené do konca roka 2015, čo je podmienkou čerpania pomoci Európskej únie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.