NEW YORK. Zisk Nike v poslednom štvrťroku fiškálneho roka 2011/12 neočakávane klesol. Bolo to prvé zníženie zisku najväčšieho svetového výrobcu športových potrieb od roku 2009. Hlavnou príčinou je nárast nákladov na marketing a prácu.
Čistý zisk v trojmesačnom období skončenom 31. mája medziročne klesol o 7,6 % na 549 miliónov USD (436,1 milióna eur) alebo 1,17 USD na akciu. Bol to prvý pokles od štvrťroka skončeného v novembri 2009. Analytici v priemere očakávali zisk na akciu na úrovni až 1,37 USD. Zisk teda sklamal očakávania trhu. Nike pritom dokázala v 22 z posledných 23 kvartáloch prekonať prognózy.
Šéf spoločnosti Mark Parker reagoval v januári na zvýšenie nákladov rozsiahlym zdražením, aby zvýšil hrubé ziskové rozpätie Nike, ktoré posledných 6 kvartálov klesalo. Predaj sa spomalil aj v Európe sužovanej dlhovou krízou, kde spoločnosť generuje približne štvrtinu svojich tržieb.
Zisk Nike klesol aj napriek nárastu tržieb o 12 % na 6,47 miliardy USD: Analytici v priemere predpovedali až 6,51 miliardy USD.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.