Poštová banka neprijala verdikt o reklame

Banka sa vzdala členstva v Rade pre reklamu. Nezdal sa jej verdikt, ktorý sa týkal reklamy na jej stavebný úver.

(Zdroj: REPROFOTO - SME)

BRATISLAVA. Poštová banka sa vzdala členstva v Rade pre reklamu. Urobila tak po kritike reklamy na Spotrebný úver so sporením, ktorá sa podobala na ponuky stavebných sporiteľní.

info
Rada pre reklamu
  • je občianske združenie, na ktoré sa môže ktokoľvek obrátiť, ak sa cíti reklamou dotknutý, má zvýšiť etiku v reklamnej brandži,
  • riadi sa Etickým kódexom, sankčné páky na plnenie rozhodnutí nemá,
  • člen rady sa však zaväzuje, že výhrady rady akceptuje.

Prvá stavebná sporiteľňa (SS) a Wüstenrot v máji podali na reklamný šot Poštovej banky sťažnosť. Rada pre reklamu uviedla, že je v rozpore s Etickým kódexom.

Banka podľa rady prezentovala produkt, ktorý mohol u spotrebiteľa vzbudiť mylný dojem, že ide o stavebný úver. Ten sa riadi zákonom o stavebnom sporení. V skutočnosti však banka ponúkala spotrebný úver.

Rada pre reklamu žiadala, aby banka upravila či stiahla reklamu. Banka na rozhodnutie reagovala tým, že pripraví novú reklamu. Nový šot už beží v televíziách.

Členstva v rade sa však Poštová banka vzdala. „Dostali sme sa do situácie, keď arbitrážny nález a zdôvodnenia neboli pre nás akceptovateľné,“ tvrdí hovorkyňa banky Eva Sagalová.

Šéfka rady Zuzana Mistríková to označila za nebezpečný precedens a neštandardný krok. „Spochybňuje princíp, na ktorom rada funguje,“ dodala Mistríková.

"Považujem za nebezpečné, pokiaľ by sme akceptovali tento trend, že reakciou zadávateľa alebo akéhokoľvek subjektu na nález Arbitrážnej komisie bude neakceptovanie tohto nálezu a následné vystúpenie z Rady pre reklamu," povedala RPR Andrea Cocherová

Banka odôvodnila vzdanie sa členstva v rade tým, že rozhodnutie nebolo objektívne.

V novom šote banka pridala informáciu, že produkt poskytuje podľa zákona o spotrebiteľských úveroch. To v pôvodných šotoch neuvádzala. PSS a Wüstenrot sa však nepozdáva ani pozmenená reklama.

„Budeme sa tým ešte zaoberať. Súdny proces vylučujeme. Je to nielen drahé, ale aj zdlhavé. Reklama je vysielaná teraz," povedala hovorkyňa Wüstenrot Daniela Vlčková.

K odchodu člena Rady pre reklamu došlo v minulosti len raz. V roku 2009 sa operátor O2 ohradil proti verdiktu rady. Rada vtedy namietala, že v reklame O2 použila farebné vizuály konkurencie.

Vyskúšajte už niečo iné! Operátor lákal zákazníkov konkurencie tak, že priamo použil jej charakteristické znaky. Slovo "Vyskúšajte" sa v reklame začínalo vo farbách a písme konkurencie. Oranžovo-čierny nápis pripomínajúci Orange či ružovo-biely charakteristický pre T-Mobile 02 po pár písmenách pretrháva a pokračuje vo svojej modro-bielej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 022
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 979
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 039
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 545
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 642
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 294
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 267
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 045
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 033
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 949

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: Ako vidia Bratislavu Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý

Kam by mal Bratislavský samosprávny kraj smerovať? Sledujte SME Naživo.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by nemali byť prekvapení. Experti už viackrát sterilizácie odmietli.

Neprehliadnite tiež

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.