Poštová banka neprijala verdikt o reklame

Banka sa vzdala členstva v Rade pre reklamu. Nezdal sa jej verdikt, ktorý sa týkal reklamy na jej stavebný úver.

(Zdroj: REPROFOTO - SME)

BRATISLAVA. Poštová banka sa vzdala členstva v Rade pre reklamu. Urobila tak po kritike reklamy na Spotrebný úver so sporením, ktorá sa podobala na ponuky stavebných sporiteľní.

info
Rada pre reklamu
  • je občianske združenie, na ktoré sa môže ktokoľvek obrátiť, ak sa cíti reklamou dotknutý, má zvýšiť etiku v reklamnej brandži,
  • riadi sa Etickým kódexom, sankčné páky na plnenie rozhodnutí nemá,
  • člen rady sa však zaväzuje, že výhrady rady akceptuje.

Prvá stavebná sporiteľňa (SS) a Wüstenrot v máji podali na reklamný šot Poštovej banky sťažnosť. Rada pre reklamu uviedla, že je v rozpore s Etickým kódexom.

Banka podľa rady prezentovala produkt, ktorý mohol u spotrebiteľa vzbudiť mylný dojem, že ide o stavebný úver. Ten sa riadi zákonom o stavebnom sporení. V skutočnosti však banka ponúkala spotrebný úver.

Rada pre reklamu žiadala, aby banka upravila či stiahla reklamu. Banka na rozhodnutie reagovala tým, že pripraví novú reklamu. Nový šot už beží v televíziách.

Členstva v rade sa však Poštová banka vzdala. „Dostali sme sa do situácie, keď arbitrážny nález a zdôvodnenia neboli pre nás akceptovateľné,“ tvrdí hovorkyňa banky Eva Sagalová.

Šéfka rady Zuzana Mistríková to označila za nebezpečný precedens a neštandardný krok. „Spochybňuje princíp, na ktorom rada funguje,“ dodala Mistríková.

"Považujem za nebezpečné, pokiaľ by sme akceptovali tento trend, že reakciou zadávateľa alebo akéhokoľvek subjektu na nález Arbitrážnej komisie bude neakceptovanie tohto nálezu a následné vystúpenie z Rady pre reklamu," povedala RPR Andrea Cocherová

Banka odôvodnila vzdanie sa členstva v rade tým, že rozhodnutie nebolo objektívne.

V novom šote banka pridala informáciu, že produkt poskytuje podľa zákona o spotrebiteľských úveroch. To v pôvodných šotoch neuvádzala. PSS a Wüstenrot sa však nepozdáva ani pozmenená reklama.

„Budeme sa tým ešte zaoberať. Súdny proces vylučujeme. Je to nielen drahé, ale aj zdlhavé. Reklama je vysielaná teraz," povedala hovorkyňa Wüstenrot Daniela Vlčková.

K odchodu člena Rady pre reklamu došlo v minulosti len raz. V roku 2009 sa operátor O2 ohradil proti verdiktu rady. Rada vtedy namietala, že v reklame O2 použila farebné vizuály konkurencie.

Vyskúšajte už niečo iné! Operátor lákal zákazníkov konkurencie tak, že priamo použil jej charakteristické znaky. Slovo "Vyskúšajte" sa v reklame začínalo vo farbách a písme konkurencie. Oranžovo-čierny nápis pripomínajúci Orange či ružovo-biely charakteristický pre T-Mobile 02 po pár písmenách pretrháva a pokračuje vo svojej modro-bielej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 518
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 018
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 891
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 908
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 876
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 214
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 082
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 710
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 597
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 476

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner hokejovej reprezentácie a šéf zväzu diskutovali spolu v mimoriadnej relácii TV Markíza.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.