Testovali sme banky, ako reagujú na otázky klientov

Testovali sme, či sú banky ochotné odpovedať na otázky ľudí aj ináč ako priamo v pobočke. Na jednoduché otázky oslovené banky zväčša reagovali rýchlo, no nie vždy presne.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Tomáš Benedikovič)

Sú však aj informácie, ktoré si banky strážia a neposkytnú ich tak ochotne. Reč je hlavne o hypotékach.

BRATISLAVA. Či sú banky ochotné komunikovať s klientmi aj ináč, ako len priamo v pobočke, kde majú možnosť naplno využívať svoje predajné zručnosti, sme sa rozhodli otestovať prostredníctvom mailovej komunikácie.

Na adresy jednotlivých bánk, ktoré sú určené pre poskytovanie informácií sme postupne zaslali otázky od troch rôznych ľudí. Pri bankách, ktoré majú na stránkach kontaktné formuláre, sme využili formuláre. Telefonický kontakt na klientov sme neposkytli.

Pýtali sme sa na termínovaný vklad, prevody do zahraničia aj na hypotéku

Z častých otázok, s ktorými sa klienti obracajú na portál www.FinancnaHitparada.sk, sme vybrali tri. Druhá a tretia otázka sú zámerne formulované tak, aby na nich nebola jednoznačná odpoveď. Chceli sme zistiť ochotu bánk poskytnúť aj rozsiahlejšie odpovede.

  1. Akú úrokovú sadzbu by mi vedela banka ponúknuť pri vklade 15.000 € na dobu 2 až 3 roky. Aké sú poplatky v prípade predčasného výberu?
  2. Plánujem si otvoriť bežný účet. Potrebujem každý mesiac posielať 1.000 eur do Nemecka a chcem platiť čo najnižšie poplatky. Aké mám možnosti, koľko ma to bude stáť?
  3. Je možné zistiť úrokovú sadzbu na hypotéku aj mailom? Ak áno, pošlite mi prosím aké údaje potrebujete, obratom Vám ich pošlem spať.

Najrýchlejšie reagovali banky s chatom

Tatrabanka aj ZUNO banka majú na svojich weboch aktívny chat. Chat sme využili, zadali sme otázku a v priebehu niekoľkých minút sme dostali odpovede.

V prípade Tatrabanky boli odpovede stručné a zrozumiteľné. Rovnako aj v prípade ZUNO bola odpoveď rýchla avšak na druhú časť otázky

„Aké sú poplatky v prípade predčasného výberu“ nám bola poskytnutá nepresná odpoveď. Namiesto informácie, že poplatok v prípade predčasného výberu je vo výške celého úroku sme dostali nepresnú odpoveď, že poplatok je nulový.

Následne sa nám už nepodarilo opakovane s bankou cez chat spojiť, takže druhú otázku sme banke zaslali mailom.

O termínovaný vklad nemali záujem 2 banky

Takmer všetky odpovede od bánk sme obdržali v ten istý deň. Na otázku postupne odpovedali ČSOB, J&T Banka, Poštová banka, Privatbanka, VÚB, OTP, mBank, Prima banka a Slovenská sporiteľňa.

Žiadne odpovede sme neobržali od UniCredit Bank a Volksbank. Slovenská sporiteľňa neodpovedala na druhú časť otázky ohľadom poplatkov za predčasný výber, namiesto toho si vyžiadala kontakt na klienta.

Vzhľadom na jednoznačne formulovanú otázku boli všetky odpovede krátke a zrozumiteľné. Jasne uvedené úrokové sadzby pre dvoj a trojročný vklad, ako aj informáciu o podmienkach v prípade predčasného výberu.

Niektoré banky do svojich odpovedí vložili aj informáciu o alternatívnych produktoch (konkrétne ČSOB, VÚB, Slovenská sporiteľňa aj Poštová banka).

Bežný účet s pravidelným prevodom peňazí do zahraničia zaujal všetky banky

Na druhú otázku sme dostali promtné odpovede od všetkých bánk.

Kompletnú odpoveď o cene za prevod peňazí do zahraničia, ako aj možnostiach získania výhodného balíka sme obdržali od Slovenskej sporiteľne , ČSOB, Privatbanky, OTP, Prima banky, VÚB a Volksbank.

Niektoré banky nám namiesto odporúčania konkrétneho balíka prípadne namiesto presnej informácie o poplatku za platbu do Nemecka uviedli odvolávku na svoju webovú stránku, konkrétne Poštová banka, mBank, ZUNO a UniCredit Bank.

Slovenská sporiteľňa aj UniCredit Bank nám poskytli okrem požadovaných informácii aj presný postup, ako zadať platbu do zahraničia tak, aby stála čo najmenej.

Sadzbu na hypotéku cez mail získate najťažšie, prípadne vôbec

Osobne navštíviť pobočku banky a nechať si vypracovať ponuku na hypotéku je bežný postup takmer v každej banke, pokiaľ chce človek zistiť presnú výšku svojej úrokovej sadzby. Preto sme boli zvedaví, ako sa banky zachovajú pri požiadavke o zaslanie ponuky úrokovej sadzby mailom.

Pozitívne je, že pri našom teste sme našli banky, ktoré s nami ochotne komunikovali mailom a poslali nám zoznam údajov, ktoré potrebujú pre vypracovanie konkrétnej ponuky. Údaje si postupne vyžiadali OTP, Volksbank a UniCreditBank.

Tatrabanka aj ČSOB nám zaslali linky na informatívny prepočet podmienok hypotéky na svojich webových stránkach. VÚB a Poštová banka nám poskytla všeobecné informácie o hypotékach prípadne približnú úrokovú sadzbu.

Slovenská sporiteľňa si len vyžiadala kontakt na klienta a Prima banka ako jediná na otázku neodpovedala vôbec.

autor je analytikom portálu www.FinancnaHitparada.sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 698
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 514
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 822
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 668
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 814
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 340
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 126
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 646
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 021
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 673

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Ceny ropy vzrástli

Trhy zareagovali na pokles zásob komodity v USA.

Ex-manažér koncernu ABB spreneveril sto miliónov dolárov

Motívom trestnej činnosti bolo zrejme "iba" osobné obohatenie.

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop