Tendre na stavbu R2 Zvolen - Kriváň majú začať do konca roka

Verejné súťaže na výstavbu dvoch nadväzujúcich úsekov rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ - Pstruša a Pstruša - Kriváň by sa mali začať ešte do konca tohto roka.

BRATISLAVA. Predpokladá to ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja s tým, že plánovaný začiatok stavebných prác je predbežne na jar alebo v leto budúceho roka.

Príprava výstavby oboch úsekov R2 má podľa rezortu maximálnu prioritu a rýchlostné komunikácie by mali byť hotové v roku 2015. Je to podmienkou, aby mohli byť financované zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava ešte v terajšom programovacom období čerpania eurofondov 2007 až 2013.

Vláda Roberta Fica na výjazdovom zasadnutí v Poltári minulý týždeň rozhodla, že výstavba spomínaných úsekov R2 by mala začať do 30. júna 2013. Dovtedy majú byť zabezpečené majetkovoprávne vysporiadanie aj potrebná dokumentácia pre začatie oboch stavieb s celkovými predpokladanými nákladmi 374 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Výstavba úseku Zvolen, východ - Pstruša v dĺžke okolo 8 kilometrov môže podľa odhadov stáť 142 mil. eur a úseku Pstruša - Kriváň v dĺžke 10,1 kilometra 232 mil. eur. Postup výstavby úsekov R2 má byť aktualizovaný do konca tohto roka.

Výstavba R2 medzi Zvolenom, Lučencom a Rožňavou patrí medzi dôležité priority vlády, lebo ide o regióny s vysokou nezamestnanosťou. "Limitujúcim faktorom je aj pripravenosť jednotlivých úsekov na výstavbu, ktorá sa v minulých rokoch zanedbala. Z úsekov R2 od Zvolena po Lučenec by sa polovica mala súťažiť ešte tento rok. Do výstavby by podľa plánu mali ísť budúci rok a hotové by mali byť v roku 2015," uviedlo ministerstvo dopravy pre agentúru SITA.

Ďalšie úseky R2 sú pripravované na začatie výstavby v prvých rokoch nasledujúceho finančného programového obdobia Európskej únie 2014 až 2020.

Najdôležitejší pripravovaný úsek plánovanej trasy R2 je Zvolen, východ - Pstruša, ktorý vytvorí obchvat Zvolenskej Slatiny, Vígľaša a Pstruše. Po ceste I. triedy cez tieto obce podľa sčítania z roku 2010 jazdí priemerne 15 tis. až 16 tis. vozidiel denne. "Príprava úseku si vyžaduje najvyššiu prioritu a robí sa všetko preto, aby verejné obstarávanie bolo vyhlásené do konca tohto roka," uviedlo ministerstvo dopravy.

Územné rozhodnutie pre stavbu tohto úseku podľa rezortu dopravy nadobudlo právoplatnosť v novembri 2009. V súčasnosti sa finalizuje príprava dokumentácií na stavebné povolenie a ponuku, pričom ich zhotoviteľ bude vykonávať aj autorský dozor. Súčasne s vypracovaním projektov bude pokračovať výkup pozemkov, kde sa vyskytli určité komplikácie.

Menej naliehavá, ale tiež potrebná je výstavba úseku R2 Pstruša - Kriváň. Cestu I. triedy medzi týmito obcami využíva 14 tis. až 15 tis. automobilov denne, vedie okolo Detvy, ale naprieč Kriváňom. "Tento úsek je v rovnakom štádiu prípravy ako predchádzajúci. Územné rozhodnutie je právoplatné od októbra 2009," dodal rezort dopravy.

Intenzita dopravy na ďalších úsekoch hlavnej cesty od Kriváňa na Lučenec je približne o štvrtinu nižšia. Príprava výstavby úsekov R2 na tejto trase je preto posunutá. "Problémom, ktorý si vyžaduje riešenie, je prieťah obcou Mýtna. Najreálnejším riešením je pripraviť a od roku 2014 začať výstavbu časti úseku, ktorý je obchvatom Mýtnej i Lovinobane. Bude postačovať v polovičnom profile," predpokladá ministerstvo.

Projektovú prípravu a výkupy pozemkov je podľa neho reálne dokončiť do roku 2013. Rezort očakáva, že priblíženie rýchlostnej cesty k okresom s najvyššou nezamestnanosťou v SR na juhu stredného Slovenska zvýši šance regiónu na pritiahnutie investícií a vytvorenie nových pracovných príležitostí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 650
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 688
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 318
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 883
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 000
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 348
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 310
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 100
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 037
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 623

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.