V priemere nosíme v peňaženke tri vernostné karty

Za vernostnú kartu, na ktorú môžete nakupovať so zľavou, sa neplatí. Aby ste ju získali, musíte však niekedy splniť podmienky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Profimedia.cz)

BRATISLAVA. Čo vidíte, keď sa pozriete do svojej peňaženky? Často je v nej viac kariet ako peňazí. Okrem platobnej karty majú rovnaký rozmer aj iné kartičky – preukaz poistenca od zdravotnej poisťovne, občiansky aj vodičský preukaz, či malý technický preukaz od auta.

V posledných rokoch však naše peňaženky stále častejšie zapĺňajú vernostné karty rôznych obchodov. Od tých, ktoré použijete pri nákupe potravín, drogérie, cez nákup benzínu, hračiek, elektroniky, nábytku, liekov, až po oblečenie. Naše peňaženky sú vďaka týmto kartám hrubšie ako v minulosti.

Zľavy sú najlákavejšie

„Spotrebitelia ako najlepšie vernostné programy hodnotia tie, ktoré posielajú zľavové kupóny, majú veľa výhod, jasne stanovené pravidlá, či vracajú peniaze z nákupu,“ hovorí Agáta Jankovská z agentúry GfK, ktorá o vernostných kartách na Slovensku robila prieskum.

info
Najbežnejšie karty na trhu

Koľko ľudí podľa prieskumu vlastní akú kartu:

  • Tesco Club Card – 84 %,
  • COOP karta – 40 %,
  • Billa – 39 %,
  • Orange karta – 35 %,
  • dm karta – 34 %,
  • Smart karta Shell – 34 %.
Zdroj: GfK

Jednoznačne najlepšie však Slováci reagujú na zľavy. Už aj prísľub hoci malej, polpercentnej zľavy ľuďom stačí, aby si kartu obstarali.

Kariet potom vlastníme priveľa. „Stráca sa v tom prehľad, spotrebiteľ je zmätený, nevie, ktorú kartu kde využívať a pletú sa mu ponuky,“ hovorí Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno.

Koľko možno ušetriť

Systémy, ktorými možno ušetriť, sú v obchodoch rôzne. Niekde priebežne zbierate body, ktoré si neskôr premeníte na poukážky (napríklad Tesco), či zľavové knižky s konkrétnym zľavneným tovarom (dm drogerie markt).

Zľavy za tovar sú 25-, no aj 50-percentné. Môže však ísť o zľavy na taký tovar, o ktorý práve nemusíte mať záujem.

Inde máte pevne stanovenú zľavu (tri, päť či sedem percent) na akýkoľvek zakúpený tovar. Napríklad v obchodoch s hračkami Dráčik, či AllToys, alebo v sieti s elektronikou NAY.

Sú však aj systémy, pri ktorých zbierate body za nákupy po celý rok a zľavu čerpáte až neskôr. Niekedy počas ďalšieho roka, inokedy len počas jedného mesiaca. Alebo za nazbierané body nedostanete zľavu, ale darčeky – najčastejšie to býva na čerpacích staniciach.

Čím je úspora pri používaní karty zaujímavejšia, tým častejšie ľudia zľavovú kartu pri platení vytiahnu. Ak by na to zabudli, pripravili by sa o peniaze. Napríklad v Tescu až 73 percent zákazníkov použije svoju klubovú kartu, v obchodoch so zaujímavými zľavami je to aspoň každý druhý zákazník.

Hneď a zadarmo

Podmienky na získanie vernostnej karty u obchodníkov nebývajú prísne. Väčšinou stačí v predajni vypísať formulár a kartu získate na počkanie alebo vám príde neskôr poštou až domov.

Za vernostnú kartu sa zvyčajne neplatí. Niektoré firmy si však na jej získanie kladú podmienky. Najbežnejšia je prvý nákup – napríklad v sieti elektropredajní NAY, v predajniach s hračkami Dráčik a AllToys či v predajniach so športovým oblečením Exisport.

Podmienku na získanie karty má aj Orange – musíte byť zákazníkom aspoň šesť mesiacov, potom ju získate automaticky.

ico

Karty na nákupy

Zľava je pre zákazníkov najlepšia odmena, ukázal prieskum.

Aspoň jednu vernostnú kartu vlastní podľa prieskumu spoločnosti GfK 90 percent slovenských spotrebiteľov, v roku 2006 ich bolo 69 percent. „Ľudia najčastejšie majú do päť kusov vernostných kariet. No najviac ľudí nosí v peňaženke tri karty,“ povedala Agáta Jankovská z prieskumnej spoločnosti GfK.

Väčšinou sú to karty obchodných reťazcov, nielen potravinových. V Bratislave sú počty kariet vyššie, až 15 percent vlastníkov má viac než desať kariet.

Prevažná väčšina držiteľov vernostných kariet sa snaží nakupovať práve v tých obchodoch, v ktorých môžu kartu využiť.

Z prieskumov vyplýva, že až 85 percent ľudí vedie členstvo vo vernostnom klube k častejším nákupom ako v konkurencii. Takisto platí, že zákazníci v danom obchode minú viac peňazí. Dôvodom sú najmä získané zľavy, nazbierané body, kupóny, nižšie ceny, rôzne bonusy a výhody.

Nie vždy a pre všetkých sú však takéto karty zaujímavé a výhodné. Až polovica držiteľov takýchto kariet sa vyjadrila, že pre nich členstvo v klube nemá žiadny prínos.

To svedčí o tom, že niektoré vernostné programy nie sú nastavené správne. Sú komplikované a pre ľudí ťažko pochopiteľné alebo sú pre zákazníkov málo atraktívne. Preto ich síce majú, ale nepoužívajú.

„Nastavenie podmienok by vo všeobecnosti malo vychádzať z toho, čo ľudia na karte oceňujú,“ hovorí Jankovská. Karta by mala predovšetkým ponúknuť zľavy, ktoré považujú za najzaujímavejšiu odmenu viac ako tri pätiny spotrebiteľov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 158
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 710
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 336
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 153
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 095
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 249
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 071
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 823
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 958

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop