Skylink ľudí zatiaľ neklamal, tvrdí inšpekcia

Formálne pýta Skylink peniaze za servis, nie za televízne stanice. Podľa inšpekcie tak nejde o klamanie zákazníkov.

Tí, ktorí si už dnes priplácajú za balíčky prémiových staníc, nebudú servisný poplatok platiť.(Zdroj: Ilustračné - SME/Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Skylink zavedením mesačného poplatku vo výške 1,2 eura neporušil vlastné obchodné podmienky a zatiaľ ani naše zákony. Také je stanovisko Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), ktorá sa o spoplatnenie služby zaujíma od minulého týždňa.

Zatiaľ nejde o klamanie

Skylink ešte aj včera na svojom webe tvrdil, že neplatené televízne stanice poskytuje bez poplatku. Inšpekcia v tom zatiaľ problém nevidí. „Reklama je v danom okamihu korektná,“ vraví hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.

Formálne totiž zákazníci neplatia za televízne stanice, ale za „technické zabezpečenie a podporu poskytovania služby“. „Základný súbor programov ostáva naďalej bezplatný,“ mieni inšpekcia.

Že nejde o klamanie zákazníkov, tvrdí aj luxemburská skupina M77, ktorej Skylink patrí. Jeho reklamu chce ešte preveriť aj Rada pre reklamu.

Dnes má Skylink u nás a v Česku asi 1,7 milióna zákazníkov.

Tri mesiace pred zmenou

Ani náhle zavedenie poplatku nie je podľa inšpektorov problém.

„Ak v predchádzajúcich obchodných podmienkach bolo vymienené právo ich zmeny, ako i zmeny cenníka, a ak k tejto zmene mieni poskytovateľ služieb v budúcnosti pristúpiť, nejde o konanie v rozpore s predpismi,“ tvrdí inšpekcia.

Denník SME má k dispozícii štyri verzie obchodných podmienok Skylinku. V každej z nich si majitelia vyhradili právo kedykoľvek ich zmeniť.

Dôležité je podľa inšpekcie, aby firma ľudí informovala o zmene najmenej tri mesiace pred ich účinnosťou.

Servisný poplatok majú začať zákazníci Skylinku platiť od septembra, luxemburskí majitelia im chcú poslať nové podmienky poštou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.