SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Posúdenie D1 Turany - Hubová má byť známe do troch mesiacov

Výsledky dodatočného posudzovania vplyvov pripravovanej stavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie by mali byť podľa ministra dopravy Jána Počiatka známe v priebehu dvoch až troch mesiacov.

BRATISLAVA.

Od následného stanoviska Európskej komisie bude závisieť, či sa 13,5-kilometrová diaľnica medzi Martinom a Ružomberkom bude stavať povrchovým variantom s tunelmi Havran a Rojkov, alebo po novej podzemnej trase cez tunel Korbeľka. Druhá možnosť by znamenala oddialenie začiatku stavby diaľnice o niekoľko rokov.

"V prípade, že by tento projekt nebol komisiou schválený, nie je možné financovať ho z eurofondov a nastala by obrovská komplikácia. Je jasné, že štátny rozpočet v tomto momente na to prostriedky nemá," povedal v utorok Počiatek po HNClube, ktorý bol venovaný financovaniu diaľnic.

Skryť Vypnúť reklamu

Uvažované rozdelenie diaľnice Turany - Hubová na dva úseky je podľa neho možné až po stanovisku Európskej komisie. "Ako bude úsek spracovaný a vyzerať, o tom rozhodne enviro posudzovanie. My vôbec nevieme (úsek) efektívne rozdeliť bez toho, aby sme riskovali, že to potom nebude prepojiteľné," dodal Počiatek.

Podľa ministra je potrebné počkať na výsledky enviro posudzovania, aby bolo jasné, kadiaľ cesta povedie a až potom bude možné hovoriť o možnom rozdelení úseku pre financovanie jeho časti z eurofondov v tomto programovacom období.

Počiatek verí, že posudzovanie vplyvov diaľnice na chránené územia prírody NATURA 2000 dopadne dobre, pretože inak to podľa neho bude "katastrofa" z pohľadu dokončenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Prepojenie západu a východu Slovenska po diaľnici cez Žilinu je pre ministerstvo dopravy naďalej hlavnou prioritou vo výstavbe diaľnic.

Skryť Vypnúť reklamu

Odpovedi na otázku, kedy by sa tak mohlo stať, sa šéf rezortu dopravy opäť vyhol, keďže to závisí aj od výsledkov enviro posudzovania vplyvov diaľnice Turany - Hubová a stanoviska Európskej komisie. Podľa prípravy a výstavby chýbajúcich úsekov D1 medzi Žilinou a Prešovom motoristi nebudú po ucelenej diaľnici jazdiť skôr ako v roku 2018. Ďalším problémom je zanedbaná príprava výstavby juhozápadného obchvatu Prešova.

Ak Brusel rozhodne v prospech povrchovej trasy diaľnice Turany - Hubová, ktorú presadzuje rezort dopravy, diaľnica by mohla byť rozdelená na dva úseky. V tom prípade by mohla byť výstavba úseku Turany - Kraľovany financovaná zo zdrojov Európskej únie ešte v tomto programovacom období.

Ďalší úsek Kraľovany - Hubová by bol financovaný z eurofondov v nasledujúcom období 2014 až 2020. Ak dá komisia za pravdu ochranárom, ktorí navrhujú novú trasu s tunelom Korbeľka, príprava výstavby diaľnice by musela začať odznova, čo by spôsobilo predĺženie začatia jej výstavby o niekoľko rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Ján Počiatek
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Vinice spoločnosti Tokaj & Co.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.

Americkej ekonomike bude trvať ešte rok, kým sa vzchopí z koronakrízy

Trh práce bude zrejme potrebovať ešte dlhšie obdobie.

Koronavírus vo svete: Muž kráča popri zatvorenom obchode v Niles 21. mája 2020.

Ropný koncern ConocoPhillips kúpi Concho Resources za 9,7 miliardy USD

ConocoPhillips sa zaradí medzi najväčších producentov ropy v Permskej kotline.

Benzínová stanica americkej ropnej spoločnosti ConocoPhillips.