MÉDIÁ - AKTUALIZOVANÉ

RTVS opäť kupuje webovú stránku, novú rozhlasovú už nepotrebuje

Vlani spúšťal RTVS novú stránku rozhlasu, pripravuje už ďalšiu, spoločnú s televíziou. Bude stáť 387-­tisíc eur.

Stránka STV v dnešnej podobe.(Zdroj: SME - ANDREJ SARVAŠ)

Nová internetová stránka verejnoprávneho telerozhlasu má byť na jeseň. RTVS ju kúpi za 387-­tisíc eur.

BRATISLAVA. RTVS sa rozhodol na internete dobehnúť Českú televíziu, a tento týždeň preto podpíše zmluvu na výrobu nového webu.

Má prepojiť televíziu s rozhlasom a divákom i poslucháčom priniesť ich ponuku na spoločnej adrese. Celé to má stáť 387-tisíc eur.

Presnejšie podrobnosti či dátumy nie sú zatiaľ jasné, okrem toho, že web má byť hotový počas jesene.

Len vlani RTVS rozbiehal nový samostatný web rozhlasu. Od poslucháčov si vyslúžil kritiku a stránka dodnes plne nefunguje.

Sumu 138-tisíc eur za jeho nákup vtedy riaditeľka RTVS Miloslava Zemková obhajovala obstaraním komplexného redakčného systému. S jeho využitím sa už dnes nepočíta.

RTVS na sťažnosti okolo webu rozhlas.sk dlhodobo odpovedal tým, že už čaká na novú stránku. Miloslava Zemková ho objednala ešte ako šéfka samostatného rozhlasu.

Pokračujú na stv.sk

info
Fakty
Weby médií
  • STV.sk a Rozhlas.sk ponúkajú momentálne živé vysielanie svojich programových okruhov,
  • Slovenská televízia ponúka videoarchív svojich relácií, prehľad televízneho programu a stručné informácie o programových tipoch,
  • rozhlas ponúka aj spravodajstvo, len ťažko sa v ňom však orientuje, podobne v archíve,
  • televízia Markíza na svojom webe ponúka aj filmy za predplatné.

Spoločný web televízie a rozhlasu postaví pre RTVS firma Fat Chilli, ktorá stránku STV robí od roku 2004. Aj to je pre riaditeľku argumentom na pokračovanie spolupráce.

Fat Chilli získala objednávku rokovacím konaním bez zverejnenia. Firma vlastní autorské práva na aplikácie, na ktorých beží dnešná internetová stránka Slovenskej televízie.

„Použitie už existujúceho webu stv.sk ako základu pre budúci multimediálny portál je pre RTVS najekonomickejšia a najefektívnejšia cesta,“ povedal hovorca RTVS Richard Šümeghy.

Cenový rozdiel oproti iným riešeniam môže byť podľa neho až niekoľkonásobný. Presné čísla či iné riešenia telerozhlas nepredložil.

„RTVS si, samozrejme, urobil prieskum trhu a porovnal predpokladané náklady iných riešení, ktoré by nás vyšli oveľa drahšie,“ dodal Šümeghy.

Fat Chilli pre RTVS pripraví aj stránku so všeobecnými údajmi, ktorú musí mať zo zákona. Pre RTVS je podľa jeho hovorcu výhodné aj to, aby obe stránky pripravila jedna firma.

Firmy, ktoré sa do súťaže o prípravu webu RTVS nemohli zapojiť, rozhodnutie Miloslavy Zemkovej kritizujú.

„Najtransparentnejším riešením by, samozrejme, bola verejná súťaž,“ hovorí Pavol Magic, prezident Asociácie digitálnych marketingových agentúr.

Ľudia z RTVS mu však vysvetlili, že tento postup by mohol trvať aj roky.

„Je škoda, že sa pre legislatívu k takýmto významným projektom nedostávajú aj mladé a progresívne agentúry, ktoré získali viacero ocenení doma aj v zahraničí,“ dodal Magic.

RTVS tak mohol verejnou súťažou získať čerstvý prístup k návrhu a tvorbe celého riešenia či nové nápady.

Nevedel to ani šéf rady

„Viem si predstaviť aj transparentnejší spôsob výberu toho webu,“ hovorí aj Miroslav Kollár, šéf Rady RTVS.

Minulý mesiac na rade nedostali o obstarávaní webu nijakú informáciu, pred pár dňami im riaditeľka už len oznámila, že bolo rokovacie konanie a web sa už zazmluvňuje.

Zemková dohodla aj ďalšie zmluvy bez rady či kolegov z vedenia. Zákon jej informovať ich neprikazuje.

„Pýtal som sa na to a vyslovil som isté pochybnosti. Rozumiem vysvetleniu, že sa vedenie RTVS rozhodlo, že to idú stavať na platforme televízneho webu, ku ktorému má práva Fat Chilli,“ hovorí Kollár.

Fat Chilli bude vlastniť redakčný systém aj nového webu. Ak by RTVS chcel nájsť iného dodávateľa, musel by redakčný systém odkúpiť, prípadne kúpiť zase nový.

„Ak sa RTVS pred koncom platnosti štvorročnej zmluvy rozhodne zmeniť dodávateľa aplikácií, môže tak urobiť. Nateraz však na to nevidíme dôvod,“ dodal hovorca RTVS.

„Keď si spočítate všetky náklady, je jasné, že cena je adekvátna,“ hovorí Magic. Úplne jasné to bude až po jeho spustení.

„Ak by naozaj vyrobili a spravovali web, ako hovoria, ktorý sa bude kvalitou blížiť k webu Českej televízie, tak s tou cenou sa dá odhadom žiť,“ dodal Kollár.

Po skúsenostiach s posledným webom rozhlasu je však veľmi opatrný. Dnešná stránka rozhlas.sk je podľa neho slušne povedané nepodarená.

„Za tie peniaze sme dostali horší stav, ako to bolo predtým,“ povedal Kollár.

ico

RTVS: Dizaj bude náš

Na otázky SME odpovedal Richard Šümeghy, hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska.

Čo bude s aktuálnou stránkou rozhlas.sk a s jej redakčným systémom? Využije nejako RTVS tieto už investované peniaze?

„Súčasný rozvoj dvoch redakčných systémov v jednej inštitúcii by bol finančne aj procesne neefektívnym riešením, rovnako ako prevádzkovanie dvoch mediálnych webových stránok. Práve z tohto dôvodu sa RTVS rozhodla zlúčiť webové stránky rozhlas.sk a stv.sk. Celý obsah (content) webového portálu www.rozhlas.sk prejde pod nový multimediálny portál.“

Pani Zemková i v zdôvodnení pre média sa hovorí, že cenový rozdiel oproti iným riešeniam by mohol byť niekoľkonásobný. Má RTVS prepočítané nejaké iné riešenia?

„RTVS si predtým, ako sa rozhodla pre ďalšiu spoluprácu so spoločnosťou Fat Chilli, samozrejme urobila prieskum trhu a porovnala predpokladané náklady iných riešení, ktoré by nás vyšli oveľa drahšie. Okrem toho je výhodné a praktické, aby oba weby, mulimediálny aj inštitucionálny, spravovala jedna spoločnosť.“

Fat Chilli robilo napríklad aj špeciál počas MS v hokeji. Bola s ním STV spokojná hoci tam boli namiesto veľkej časti redakčného obsahu len odkazy na portál topky.sk?

„S hokejovým špeciálom sme boli spokojní, veď vďaka živým prenosom z hokejového šampionátu získal celý web STV.sk historicky najvyššiu návštevnosť. O úspešnosti celého projektu najlepšie vypovedá aj fakt, že sme počas 17 dní MS v hokeji preniesli cez slovenský internet historicky najväčšie množstvo dát. RTVS nemá kapacity na to, aby v prípade takýchto eventov vytvorila špeciálnu redakciu, preto sme rozhodli pre spoluprácu s Fat Chilli a portálom Zoznam.sk.“

Bude nový web, redakčný systém a všetok software majetkom RTVS?

„RTVS vlastní výhradné práva k dizajnu stránok, bude naďalej využívať súčasný redakčný systém používaný na správu stránok stv.sk a rovnako ako pri nákupe akéhokoľvek iného softvéru bude aj pri obstaraní všetkých licencií súvisiacich s webovými stránkami postupovať v súlade s princípmi hospodárnosti a efektívnosti. Redakčný systém je licencovaná aplikácia, ktorá patrila, patrí a podľa slovenských zákonov vždy bude patriť svojmu tvorcovi – v tomto prípade spoločnosti Fat Chilli.“

Zmluva s Fat Chilli je na štyri roky čo nie je veľa. Bude môcť služby pre nový web poskytnúť aj iný firma ako Fat Chilli?

„Štyri roky sú v oblasti internetu a jeho ďalšieho smerovania dosť dlhé obdobie. Ak sa RTVS pred koncom platnosti tejto 4-ročnej zmluvy rozhodne zmeniť dodávateľa aplikácií pre webový portál, môže tak urobiť. Nateraz však na to nevidíme dôvod.“

(trš)

ico

Česi a Poliaci na športovom webe kraľujú

RTVS je so svojím hokejovým webom spokojný. Ľudia naň chodili len pre priame prenosy.

BRATISLAVA. RTVS minulý týždeň informoval o výbornej návštevnosti svojho špeciálneho webu k majstrovstvám sveta v hokeji.

Televízii z krajiny strieborných medialistov sa darilo nielen v sledovanosti televízie, jej web si tiež pozreli státisíce ľudí.

RTVS tvrdil, že portál ponúkal podrobné spravodajstvo a veľmi bohatý štatistický obsah, ale nebola to celkom pravda. Web napríklad novinárka Miroslav Kernová na svojom blogu označila za hanbu.

Namiesto vlastných správ z dejiska šampionátu stránka ponúkala len linky na konkurenčný server, chýbal jej nápaditý vlastný obsah.

Nemali redaktorov

„RTVS nemá kapacity na to, aby v prípade takýchto eventov vytvoril špeciálnu redakciu, preto sme sa rozhodli pre spoluprácu s Fat Chilli a portálom Zoznam.sk,“ povedal hovorca RTVS Richard Šümeghy.

S výsledkom boli i tak spokojní, hokej a najmä jeho priame prenosy ťahali návštevnosť celej stránky Stv.

Vďaka živým prenosom z hokejového šampionátu získal podľa Šümeghyho celý web stv.sk historicky najvyššiu návštevnosť.

„O úspešnosti najlepšie vypovedá aj fakt, že sme počas 17 dní preniesli cez slovenský internet historicky najväčšie množstvo dát,“ hovorí Miloš Slávik zo spoločnosti Fat Chilli, ktorá poskytuje webové služby RTVS.

Podobné projekty plánuje RTVS prinášať aj v budúcnosti, ale už so zlepšeným informačným servisom a pre ešte väčšie publikum.

U susedov inak

Špecializované stránky verejnoprávnych médií k veľkým športovým podujatiam však v okolitých krajinách vyzerajú celkom inak.

Česká televízia ročne na nové médiá minie asi 1,2 milióna eur a na jej službách to vidno.

„ČT má dvanásť mobilných aplikácií. Živé vysielanie a čítačku webu ČT24 pre iPhone, Google Android, chytré Nokie a iPad,“ povedal nedávno SME Milan Fridrich z Českej televízie.

Z tohto všetkého má momentálne STV len živé vysielanie na webe.

Veľmi dobre pripravená je na blížiace sa futbalové euro aj poľská verejnoprávna televízia TVP.

V príťažlivej forme ponúka od správ až po štatistiky a vlastné videá všetko podstatné. Čas do otváracieho stretnutia odrátavajú hodiny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 906
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 019
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 118
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 377
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 988
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 888
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 842
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 777
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 767
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 143

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Fico chce opäť bojovať s korupciou, založí nový úrad

Fico zvažuje aj prijatie nového ústavného zákona o preukazovaní pôvodu majetku

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.