BRATISLAVA. Nemecký výrobca áut Volkswagen sa rozhodol zmeniť svoje riadiace štruktúry, aby naplnil strategické ciele.
„Naša spoločnosť rýchlo rástla a v posledných rokoch sa stala viac medzinárodnou. Táto reorganizácia je odpoveďou na rastúce výzvy,“ povedal v sobotu šéf automobilky Martin Winterkorn.
V predstavenstve spoločnosti sa obmení viacero ľudí a pozícií.
Od septembra má pribudnúť člen predstavenstva, ktorý sa bude orientovať na Čínu, ktorá je najväčším trhom na svete.
Volkswagen dodal vlani na čínsky trh 2,3 milióna áut a v krajine dosiahol zisk 2,6 miliardy eur.
Novú funkciu v predstavenstve má prevziať Jochen Heizmann, ktorý má dnes v koncerne na starosti komerčné autá.
Zmeny na vrcholových postoch sa dotknú aj značky Škoda. Členom manažmentu, ktorý bude mať na starosti jej technický vývoj, bude Frank Welsch.
Winterkorn očakáva od najväčších personálnych zmien v histórii koncernu lepšiu súhru jeho jedenástich výrobných značiek.
Zmeny sa tak budú týkať aj dcérskych spoločností Volkswagen MAN a Scania. Ani Audi nedosahuje podľa šéfa Volkswagenu očakávaný pokrok v konkurenčnom boji s BMW.
„Som presvedčený, že Volkswagen má správnych ľudí na správnom mieste, pre naplnenie stratégie do roku 2018,“ vyhlásil Winterkorn.
Dovtedy chce Volkswagen vyrábať desať miliónov áut ročne. Vlani vyrobilo vyše 500-tisíc zamestnancov 8,3 milióna vozidiel.