Fanúšikovia na cestách minú každý rok v Európe 35 miliárd eur

Najpopulárnejším zahraničným tímom je pre fanúšikov FC Barcelona (29 %), nasledujú Real Madrid (10 %) a Manchester United FC (8 %).

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Nový druh futbalových fanúšikov, tzv. fanúšikovia bez hraníc, pri fandení zahraničným klubom minú každú sezónu v Európe spolu 35 miliárd eur. Ich správanie pri príležitosti tohtoročného finálového zápasu Ligy majstrov popísala spoločnosť MasterCard v spolupráci s nemeckou vysokou školou European Business School (EBS).

Štatistiky ukazujú, že jednu štvrtinu európskych milovníkov futbalu tvoria práve fanúšikovia bez hraníc. Najpopulárnejším zahraničným tímom je pre nich FC Barcelona (29 %), nasledujú Real Madrid (10 %) a Manchester United FC (8 %).

Nové možnosti

Či už ide o výdavky na návštevy zápasov v zahraničí, platby za televízne programy alebo kúpu klubového reklamného tovaru, fanúšikovia bez hraníc minú za sezónu celkovo toľko, že by to stačilo na výstavbu 100 štadiónov, ako je Fuáball Arena v Mníchove, alebo na kúpu 372 Cristianov Ronaldov či 562 Fernandov Torresov.

"Nové možnosti prístupu k informáciám dovoľujú fanúšikom ľahko získavať informácie o zahraničných kluboch a komunikovať s fanúšikmi z iných krajín, vďaka čomu získavajú pocit väčšej spolupatričnosti s klubovým životom," popísal ich správanie riaditeľ Inštitútu pre šport, obchod a spoločnosť EBS Sascha Schmidt.

Na domáci zápas zahraničného klubu jazdí každý štvrtý

Počas jednej sezóny minú fanúšikovia bez hraníc 7,5 miliardy eur na poplatky za platenú televíziu, reklamný tovar so značkou klubu odčerpá 13 % ich celkových výdavkov, návšteva zápasu predstavuje desatinu výdavkov a ďalších 2,5 miliardy eur ide na jedlo, nápoje a ďalší tovar zakúpený na mieste. Pri návšteve reštaurácií alebo športových barov kvôli sledovaniu zápasov na veľkoplošnej obrazovke minú 6 % a zvyšných 5 % predstavujú poplatky klubovým televíznym kanálom.

Na domáci zápas zahraničného klubu jazdí podľa štatistík každý štvrtý fanúšik. Ubytovanie a cestovanie spojené s prítomnosťou na zápase alebo návštevou obľúbených štadiónov stojí fanúšikov bez hraníc každoročne 8,75 miliardy eur, teda jednu štvrtinu celkových výdavkov. Mestá, ktoré fanúšikovia bez hraníc navštívia kvôli zápasu, tak celkovo získajú počas sezóny približne 4,5 miliardy eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 807
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 592
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 354
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 149
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 593
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 588
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 251
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 986
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 780
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 722

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Brusel: Slovensko v kvalite života pre ľudí zaostáva

Krajinu podľa Bruselu trápi predovšetkým vysoká dlhodobá nezamestnanosť či regionálne rozdiely.

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Brusel žiada od Talianska dodatočné úsporné opatrenia

Taliansko z dôvodu vysokého dlhu v roku 2016 prisľúbilo, že zníži rozpočtový schodok na 1,8 percenta HDP.

Slovensko vymení svojich zástupcov v trvalom eurovale

Zmeny súvisia s ukončením pôsobenia Ivana Lesaya na ministerstve financií.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop