BRATISLAVA. "Sledujeme jednu spoločnosť zo Slovenska. Ide o to, aby sme listy a následne balíky doručovali tiež u susedov," povedal generálny riaditeľ Českej pošty Petr Zatloukal pre český spravodajský portál E15.cz.
Neprezradil však, o akú firmu sa zaujímajú. Zatiaľ sú podľa neho iba na začiatku a súťaž bude trvať zhruba tri štvrte roka. "Poradcu si prípadne vyberieme až v závere akvizície," dodal
Česká pošta by po plánovanom príchode na Slovensko konkurovala domácej dominantnej štátnej spoločnosti Slovenská pošta, a.s. Generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Slovenskej pošty Marcela Hrdá, ktorá je na tomto poste od konca marca 2011, predtým riadila práve Českú poštu.
"Snažíme sa zmeniť orientáciu pošty. Pošte išlo vždy hlavne o listové zásielky, nikdy vyslovene o balíkovú službu. Čaká nás prechod k balíkovej pošte v zmysle veľkej logistiky, prepravných kontajnerov a podobne," uviedol ďalej Zatloukal pre E15.cz.
Na doručovanie balíkov bolo podľa neho pôvodne určených 980 pobočiek Českej pošty, ich počet sa znížil na 500 a do konca tohto roka ich bude iba 70. "Voláme ich depá. To všetko sa odohráva za pochodu. Na to, aby pošta vybudovala nové depá na zelenej lúke, nemá podnik zdroje. Som presvedčený, že reštrukturalizácia za pochodu bola najefektívnejšia," povedal Zatloukal. Česká pošta sa v doručovaní balíkov podľa neho dostala na domácom trhu z tretieho miesta na prvé.
Šéf Českej pošty chce, aby podnik v budúcnosti stál na troch pilieroch - tradičných službách, logistike a IT službách. "Je isté, že listové služby ustúpia do úzadia, budeme preto hľadať alternatívnu prácu pre doručovateľov. Napríklad odpočty elektromerov. Túto vec pošta v minulosti robila a radi by sme sa k nej vrátili," dodal Zatloukal. Otázka zmeny na akciovú spoločnosť podľa neho závisí od zakladateľa. Transformácia Českej pošty na akciovku sa nemá uskutočniť do liberalizácie, teda do 1. januára 2013.