Východoslovenské vodárne a kanalizácie s polročnou stratou 208 miliónov Sk

Bratislava 21. augusta (TASR) - So stratou 208,1 milióna Sk, s výnosmi 797,9 milióna Sk a s nákladmi 1 006,0 milióna Sk skončil polročné hospodárenie ...

Bratislava 21. augusta (TASR) - So stratou 208,1 milióna Sk, s výnosmi 797,9 milióna Sk a s nákladmi 1 006,0 milióna Sk skončil polročné hospodárenie štátny podnik Východoslovenské vodárne a kanalizácie (VVaK) v Košiciach. Pred rokom zaznamenala košická spoločnosť za rovnaké obdobie stratu 38,1 milióna Sk.

"Na zhoršení hospodárskych výsledkov sa podieľal najmä pokles odbytu pitnej a objemu odkanalizovanej vody, zúčtovanie úrokov z omeškania vo výške 149,4 milióna Sk, ktoré sú predmetom súdneho konania, a regulované ceny vodného a stočného pre obyvateľstvo," zhodnotila polročné hospodárenie ekonomická námestníčka VVaK Mária Soroková.

Objem vyfakturovanej pitnej vody VVaK poklesol v prvom polroku medziročne o 9,3 % na 30,3 milióna m3. Z tohto množstva spotrebovali domácnosti 25,5 milióna m3. V sledovanom období VVaK odkanalizovali o 8,9 % odpadovej vody menej ako pred rokom, čiže 29,4 milióna m3, z ktorých objem odkanalizovanej vody domácností predstavoval 17,5 milióna m3. Rozdiel medzi skutočnými nákladmi a cenou pitnej vody pre obyvateľstvo činí podľa slov M. Sorokovej 7,44 Sk/m3.

Na investičnú výstavbu vodohospodárskych zariadení štátny podnik vynaložil 389,4 milióna Sk, vrátane zaplatených záväzkov za predchádzajúce roky. Štát podporil VVaK v prvom polroku dotáciami na financovanie investičnej výstavy vo výške 20,5 milióna Sk. Na opravy a údržbu vynaložili VVaK dodávateľským spôsobom približne 22,7 milióna Sk.

K predpokladanému vývoju celoročného hospodárenia ekonomická námestníčka VVaK uviedla: "Očakávame, že štátny podnik v roku 2002 aj pri maximálnom úsilí o vyrovnaný hospodársky výsledok dosiahne stratu z dôvodu transformácie, pretože ziskový závod Poprad bude tvoriť novú akciovú spoločnosť."

Účtovná hodnota imania spoločnosti sa medziročne zvýšila z 10,734 miliardy Sk na 11,516 miliardy Sk, z toho vlastné imanie tvorilo čiastku 9,931 miliardy Sk. Cudzie zdroje VVaK vzrástli z 515 miliónov Sk na 1,372 miliardy Sk. Úverové zaťaženie podniku stúplo medziročne z 216 miliónov Sk na 695 miliónov Sk, záväzky z obchodného styku sa zvýšili z takmer 300 miliónov Sk na 676 miliónov Sk. Pohľadávky voči odberateľom dosiahli k 30. júnu úroveň približne 638 miliónov Sk, z toho pohľadávky po lehote splatnosti tvorili viac ako 233 miliónov Sk. Pohľadávky voči zdravotníckym zariadeniam predstavovali 162,2 milióna Sk, voči priemyselným organizáciám 73,6 milióna Sk a voči poľnohospodárom vrátane subjektom lesného hospodárstva 21,8 milióna Sk.

Priemerný počet zamestnancov VVaK vzrástol za prvých šesť mesiacov v roku kvôli rastu nových kapacít o 18 pracovníkov na 2 963. Zamestnanci VVaK zarobili v prvom polroku v priemere 12 479 Sk.

Rezort privatizácie by mal privatizačný projekt VVaK odoslať v najbližších dňoch na Fond národného majetku (FNM), ktorý by mal štátny podnik následne transformovať na dve akciové spoločnosti so sídlami v Poprade a v Košiciach.

* mba zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 760
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 988
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 224
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 359
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 334
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 914
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 626
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 561
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 460
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 864

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop